Film /

EZEK TÉNYLEG NEM NŐNEK FEL

Együtt kezdtük

Kerékgyártó Yvonne második nagyjátékfilmjében egy középiskolai osztály tíz év után találkozik újra. Szerelmek jöttek-mentek, mégis minden maradt a régiben? VIGH MARTIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Színház / Fesztivál /

AHOGY A MÚLTBÓL JÖVŐ LESZ

32. THEALTER Fesztivál, 1-3. nap

Túlélni lehet csendben, egy téliesített garázsban lapulva, mint Jankó, vagy bátran, a halál árnyékának völgyében is A velencei kalmárt próbálva, mint “az első magyar gettószínház” tagjai. Lehet az elkerülhetetlent tagadva zuhanni előre, mint Ljuba, vagy álomvilágba menekülni, mint Ottó. Aki a 32. THEALTER-re látogat, megtanulhatja az előadásokból a túlélés lehetőségeit, a legnagyobb leckét mégis magától a fesztiváltól kapja. KISS LÓRÁNT BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

Tánc / Fesztivál /

EXIST ÉS HEPP SZENTENDRÉN

Beszélgetés Vasas Erikával és Csuzi Mártonnal

Mit jelent ma nőnek lenni? – ezt járja körül Vasas Erika duettje, az EXIsT, Csuzi Márton Heppje pedig önmagunk kereséséről szól. Előbbit augusztus 6-án, utóbbit 9-én játsszák Szentendrén, az Imre Zoltán Program keretében létrejött koreográfiákat bemutató sorozatban. HOLLÓSI ZSOLT INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

Könyv / Színház /

A „BATOSZ”

Nádasdy Ádám: A csökkenő költőiség. Tanulmányok, beszélgetések Shakespeare és Dante fordításáról

Ahol a szolgálat nemes feladatára gondolna az ember (hogy újra van jó minőségű, aktuális Shakespeare-ünk, Danténk), ott Nádasdy a szolgáltatásra fordítja a szót, sőt ami a színműveket illeti, egyenesen a színházak kiszolgálására. RADNÓTI SÁNDOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Színház /

MAGÁNYNAK MAGÁNYÁVAL

Melancholy Rooms / Katona József Színház

A produkció zenével, képekkel, tőkesúlyos színészi jelenléttel, szavak nélküli kifejezőerővel dolgozik. Mindez egyedül abból a szempontból hátrányos, hogy a színikritikus nemigen tehet egyebet, mint hogy deskriptíven áll hozzá a munkájához. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Színház /

MENNI, MENNI, MENNI, MENNI

Heinrich von Kleist: Heilbronni Katica / Stúdió K Színház

„Mindegy szeretsz-e, nem szeretsz-e, / szivemhez szívvel keveredsz-e, / látlak, hallak és énekellek, / Istennek tégedet felellek.” Ezt ugyan 1928-ban írta József Attila, de Kleist erdőn-mezőn gyalogló Heilbronni Katicája – több mint kétszáz évvel ezelőtt – épp így mondhatta volna. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Zene / Színház /

OPERATANDEM A CSIRKEKELTETŐBEN

Dido és Aeneas, Négyhangú opera / Szegedi Nemzeti Színház

A megszületésük között eltelt három évszázad és a stílus is élesen elválasztja egymástól Henry Purcell barokk operáját, a Dido és Aeneast és Tom Johnson minimalista Négyhangú operáját, amit Göttinger Pál rendezésében párban mutattak be Szegeden. HOLLÓSI ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez