Film /

CAGE ÚGY TÉR VISSZA, HOGY KÖZBEN EL SE MENT

A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya

Mindenki kedvenc mémszínésze viccet csinál magából – és milyen jól teszi! SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Színház /

SZENVEDÉLYEK VIHARÁBAN

Pintér Béla: Parasztopera / Szegedi Nemzeti Színház

Hídépítő ugyan nem lett, de groteszk, humoros és drámai erejű Keresztes Attila hetedik szegedi rendezése, a Parasztopera, melynek bemutatója a pandémia miatt éppen két évet csúszott. HOLLÓSI ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Színház /

A JELEN NEM LEVŐK SZÍNHÁZA

Rimini Protokoll: All right. Good night.

A Rimini Protokoll leginkább az olyan előadásairól ismert, melyekben a kiválasztott témát az abban jártas szakértőkkel járják körül. Valójában ez azonban csak a csapat által használt egyik színházi forma, előadásaik ennél sokrétűbbek. Alapvető célkitűzésük a színházi keretek állandó megkérdőjelezése és a színház határainak tágítása. Legújabb előadásuk, az All right. Good night. is ilyen. BORONKAY SOMA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Színház /

IMA A MAGASBAN

Recirquel: IMA / Müpa Sátor

Nem minden előadás igyekszik kiragadni a nézőt a mindennapokból, hogy egy másik, szakrális világba juttassa el őt. A Recirquel IMA című cirque danse produkciója azonban erre vállalkozik. De vajon hogyan lehet a lenyűgöző látvány erejével elérni a befelé fordulást? KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Képző /

TÉRMIMIKRI

Andreas Fogarasi: SKIN CALENDAR: A város bőre / Budapest Galéria

Az emlékezetben élő és holt terek mind arra a konfliktusra mutatnak rá, amely minden várost érint: a változás igényére, és az emlékezet elvesztésének egyidejűségére. MARTINCSÁK KATA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Könyv /

HÁROM AZ EGYBEN, AVAGY AZ IDEÁLIS KALAUZ

Kemény István: Állástalan táncos

Hatvanadik születésnapjára Kemény István Hegyi Katalinnal izgalmas ajándékot készített olvasóinak. Bevezetést a költészetébe. Útikönyvet kezdőknek és haladóknak. Kemény alapos ismerőinek és azoknak, akik most ismerkednek költészetével. Nem enciklopédikus országleírást, hanem a legfontosabb látnivalók jelentős részéhez elvezető, friss, szellemes és személyes útikalauzt. ARATÓ LÁSZLÓ RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

Színház /

A MA SZÜLETETT CSÁSZÁR

Luigi Pirandello: IV. Henrik / A Zenthe Ferenc Színház vendégjátéka a Szkéné Színházban

Érdemes császárként élni a 21. században? Szerepeink mögött megtalálható-e az az ember, aki valaha voltunk? Kaszás Gergő ezeket a kérdéseket szegezi a nézőnek Pirandello mesterművében, a IV. Henrikben. RUFF BORBÁLA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez