TÉVÉ /

TRÓNFOGLALÓ

A Király / RTL+

A Király úgy keresztezi a fikciót a valósággal, hogy Zámbó Jimmy ellentmondásokkal teli pályafutása még azok számára is izgalmas felemelkedés- és bukástörténetté válik, akiket amúgy hidegen hagy a magyar popszakma legendás alakja. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Színház /

"ILYEN BÉKE JÁR"

Szálinger Balázs: Kályha Kati / Radnóti Színház

Igazán hangulatos a Kályha Kati című előadás első felvonása. Kocsma, kályha, kedves kocsmáros, szórakoztató buffo-páros (nem énekelnek ugyan), jövés-menés, tablóféleség. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Film / Fesztivál /

NEM AKARNAK FÉLELEMBEN ÉLNI

Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál 2023

A BIDF idei jelszava „Tiszteld az életet, Ne ölj!”. A mottót olvasva persze egyből a szomszédunkban zajló háborúra asszociálunk, ám a felszólítás – ahogy a korábbi versenyprogramokban is - ennél jóval tágabb kontextusban értelmezendő. CSOMÁN SÁNDOR BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

Képző /

AZ ŐSROBBANÁSTÓL A CSILLAGREPEDÉSEKIG

Hantai, Klee és más absztrakciók – Szépművészeti Múzeum

A Szépművészeti Múzeum Hantai, Klee és más absztrakciók című tárlata kis alapterületű, de nagy kiállítás. KÁNTOR VIOLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Színház /

ÉRTETEK ÉS HELYETTETEK

A „K” ügy / Miskolci Nemzeti Színház

Mintha csak szaporodna azoknak a történeteknek a száma, amikről úgy érezzük, időről időre újra el kell őket mondani. Az ok egyszerű: az évszázadok alatt nem tanulunk semmit, cserébe viszont folyamatosan felejtünk. Kohlhaas legyen a talpán, aki ma győzni tud. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Film /

TRAUMÁKRÓL ÉRZÉKENYEN

Raymond és Ray

Gyerekkori traumák, felnőttkori csalódások és egy borzalmas apa emléke kísérti a Raymond és Ray főszereplőit. Rodrigo García filmje mindezt ráérősen és szokatlan módon meséli, mi mégis egyre jobban figyelünk. BOZÓ ANTAL KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Képző /

KORTÁRS AVATÁROK – SEBEZHETŐ IDENTITÁSOK

Keresztes Zsófia: Az álmok után: Merek dacolni a károkkal / Ludwig Múzeum

Bár a fiatal művész egy bécsi kiállításában, a Sticky Fragility-ben már reflektált az identitásvesztettség állapotára, a sebezhető identitásokkal foglalkozó alkotásai az 59. Velencei Képzőművészeti Biennále Magyar Pavilonjában teljesedtek ki. A kiállítás most a Ludwig Múzeumban kap teret, amely egy helyspecifikus installáció esetében nem mentes a kihívásoktól. MARTINCSÁK KATA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez