A PORT-network tagja

NEM SÚGOTT A SÚGÓ

Friedrich Dürrenmatt: A nagy Romulus / Budaörsi Latinovits Színház, a HOPPart Társulattal közösen
2016.05.30.

Egyetlen ember mond igazat e színházi estén, tudjuk meg bizalmasan a címszereplőtől. Ő is csupán azért, mert amit mond, papírból olvassa. Le van írva neki. Lehet, hogy mi, nézők is őszintétlenül nézünk? Némán, susmorgással-nevetéssel, de tévesztve, félreértelmezve, túlzott igényekkel? Tovább a cikkhez

TU VUÒ FÀ L’AMERICANO

Arthur Miller: Pillantás a hídról / Miskolci Nemzeti Színház
2015.12.10.

A Pillantás a hídról-ra rá lehetne húzni akár egy nagyon mai olvasatot is, ha a migránskérdésre fűzné fel a darabot a rendező. Lehetne belőle krimit csinálni. Lehetne görög sorstragédia is akár, Miller után nem annyira szabadon. Elképzelhető, hogy ezeket Lukáts Andor zsákutcának gondolta. Tovább a cikkhez

AGYAS

Florian Zeller: Apa – Orlai Produkció
2015.02.15.

Nem adja fel: a privátszféra szürke foltjairól szól az Orlai Produkció számos előadása, mintha arra akarná rávenni közönségét, hogy vetne tán egy pillantást közvetlen környezetére. Az Apa is ilyen – az apa Alzheimer-kórban szenved. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÚLMOZGÁSOS ORATÓRIUM

Berlioz: Faust elkárhozása – A Budafoki Dohnányi Zenekar koncertje / MűPa, BTF 2010
2010.04.01.

Emlékirataiban Berlioz látható önélvezettel és nem kevés túlzással írja le azt a hatalmas hatást, melyet a Rákóczi-induló az 1846. február 6-án, Pesten rendezett koncertjén keltett. Noha siker volt, ez a robbanás elmaradt a Budafoki Dohnányi Zenekar koncertjén. CSONT ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ECCE HOMO PINCEBOGÁR

Franz Kafka–Faragó Béla–Kovács Kristóf: Az átváltozás / Sanyi és Aranka Színház
2009.04.20.

A kamaraopera énekesei kezdéskor felsorakoznak a közönséggel szemben. Légvétel, sóhaj, artikulációs erőlködés hallatszik. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MINDENKI A FEDÉLZETEN

Lőrinczy Attila: Celestina / Jászai Mari Színház, Tatabánya, XX. Stúdiószínházi Fesztivál, Eger
2009.02.26.

A rendezők HSL&NE cégjelzéssel jegyzik munkájukat. A színmű is jelölhető lenne alcíme rövidítésével: C&M t-com. Calisto és Melibea tragikomédiája mindent pontosan úgy görget, ahogy előre megígéri. Semmi meglepetés, aztán mégis – de az sem. Hátra lehet dőlni. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OLAJAT A TŰZRE

Keményffy Tamás: Mázli / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.04.

Hol volt, hol nem volt, az osztrák-magyar határon innen és a fondorlelkű kapitalistákon túl, volt egyszer egy ember, aki úgy határozott, hogy azzal szerzi a legnagyobb hasznot falujának, ha felköti magát egy fára. Nem mese ez: így kezdődik Keményffy Tamás első játékfilmje. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A NAGYMAMAEMBER

Edelényi János: Príma primavera / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.02.

Igazi kelet-közép-dél-európai amerikai film. Középen helyezkedik el egy magyar művészfilm és egy amerikai kommersz között. Vagy fordítva. Közepes, magyar film. Sajnos nem „príma primavera”. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEVET, NEM NEVET

Sarah Ruhl: Tiszta vicc / Sanyi és Aranka Színház, Vidor Fesztivál 2010
2009.01.14.

Az egyik nő szeret takarítani, a másik nem, a harmadiknak nem is kell, a negyediknek meg egészen más fontos. Humor és/vagy férfi nélkül azonban úgy tűnik, semmi nem megy. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZOBAFÓBIÁK

Szputnyik Hajózási Társaság: Bérháztörténetek 0.1 / MU Színház, 7. Nemzetközi Kortárs Drámafesztivál, POSZT 2009
2009.01.08.

Bútorozatlan szobában találja magát a MU Színház kamaratermébe érkező néző. Matrac, szék – más nemigen kerül a relatíve tágas térbe. Ez a szoba a cselekmény helye, merthogy a Szputnyik előadása - némiképp ellentmondva önnön címének - nem a házra, hanem a lakásra fókuszál. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez