ZSÁKUTCA-LÉT

Gerhart Hauptmann: Patkányok / Forte Társulat
2017.01.30.

Meglepő, hogy Horváth Csaba egy nálunk igen ritkán játszott darabhoz nyúlt, valamint csak módjával, illetve kevésbé látványosan használja a máskor oly hatásos és eddigi munkáit stilárisan meghatározó mozgásszínházi eszközeit. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„NEM TALÁLOK SZAVAKAT”

Esterházy Péter-emlékest – Művészetek Palotája
2016.11.23.

Akik a Művészetek Palotájában vagy annak honlapján végigkövették a nemrég elhunyt Esterházy Péter tiszteletére rendezett emlékezést, talán hasonló katartikus élményben részesültek, mint e sorok írója. SÁNTHA JÓZSEF ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MEGJÖTT ENTERI, A TEREMŐR

Vojnich Erzsébet: Párbaj – Artus Stúdió
2016.05.17.

„Ha épp nem látszik ember, majd jön, különben is most ment el. … Léte legfőbb bizonyítéka maga a kép, amin momentán nincs ott. Ha nincs kép, gyárcsarnok, krematórium, fürdő, kiállítás, szóval ha nincs terem, nincs teremőr. De ha van, van. Enteri, a teremőr.” (Parti Nagy Lajos: A múlt falikútja) P. Tovább a cikkhez

SZÍNHÁZMELEG A KELETI-KÁRPÁTOKBAN

Előadások a Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színházban
2016.04.21.

A Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színházban töltöttünk négy estét, az évad első felének bemutatóit láttuk. Leginkább két előadásról írok. PROICS LILLA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

MONDJA, EGYRE MONDJA...

Ödön von Horváth: Mesél a bécsi erdő / Örkény Színház
2016.03.22.

Hát persze hogy a harmincas években és Bécsben járunk, hiszen a bécsi erdő mesél. Hát persze. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A ZÁRTSZELVÉNY KIJÁRATA

Nagy Miklós fotókiállítása / Győri Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum, Magyar Ispita épülete
2016.01.25.

Nehéz értéksemleges nyílászáróvá lenni Magyarországon, avagy hány emberöltő egy vaskapu és hány vaskapu egy élet. PARTI NAGY LAJOS KIÁLLÍTÁSMEGNYITÓJA. Tovább a cikkhez

SZÉP NAGY CSALÁD

Parti Nagy Lajos: Moliére Tartuffe / Tatabányai Jászai Mari Színház
2015.11.15.

A színpad közepén egy akvárium, benne egyetlen jól megtermett aranyhal – gondoljon mindenki, akire/amire akar –, és mögötte a kezdet kezdetétől maga Tartuffe néz farkasszemet velünk. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉLET-MŰ-EMLÉK

Réz Pál: Bokáig pezsgőben
2015.10.29.

Réz Pál életútinterjújában sok szó esik az emlékezés természetéről, így a recenzens is kezdheti valami ilyesmivel: olvasás közben ugyanazt az intellektuális mámort érezte, mint ami bő 20 éve e „hangos memoár” sugárzásakor a rádióhoz vonta. Az emlékek nem hazudnak. LÁSZLÓ FERENC CIKKE. Tovább a cikkhez

SZEGÉNY GAZDAGOK

Kovács Márton – Mohácsi testvérek – Parti Nagy Lajos: Köd utánam / Örkény István Színház
2015.10.27.

Kicsi és savanyú, de legalább a miénk: ezúttal igazi hungarikumot, az operettet gyalázzák szembe Mohácsiék Parti Naggyal kart karba öltve. A baj csak az, hogy akárhonnan nézem, messze még az úticél, vagyis Jamaica. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELŐADÁSOK TÖRTÉNETE: SZÍNHÁZTÖRTÉNET

Földes Anna: Ősbemutató után – Kortárs magyar drámák sorsa
2015.09.01.

A huszadik század jó néhány magyar drámájának előadástörténetéről szól Földes Anna új kötete. Kritikus kérdések sorozatát veti föl a válogatás, viszont lenyűgöző a szemtanú hitelessége. KARSAI GYÖRGY KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez