DE VAN BENNE RENDSZER

Preiszner Miklós: Vérmedve / Grand Guignol Budapest, Bethlen Téri Színház
2018.03.28.

A Vérmedve metaelőadás, posztmodern játék, határait feszegető formai kavalkád, politikai kinyilatkoztatás és/vagy egy agyevő zombis zsánerparódia művéres, hasfelmetszős színpadi megvalósítása. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ELTŰNT IDŐK NYOMÁBAN

Fekete Ádám: Reggeli dinoszauruszokkal (brontoszauruszokkal főleg) / Stúdió K Színház
2018.03.19.

Ki ne ismerné a gyermekkor iránti nosztalgiát? Néha visszamennénk a régmúlt időkbe, amikor még könnyű és gondtalan volt minden, vagy legalábbis annak tűnt, iskolába és osztálykirándulásokra jártunk, anyukánk sonkás szendvicsével a táskánkban, vagy csak álmodozva flamingókat kergettünk... Tovább a cikkhez

PATCHWORK ÉN

Fekete Ádám: A Jeditanács összeül / Trafó
2017.11.21.

Hömpölygő, ismétlődő mondatok, ismerős érzésekről és helyzetekről. Minden alkalommal más hangon, más tartalommal, más megvilágításban. Mintha a kedvenc számom refrénjét hallanám újra és újra, mindig várva azt, hogy ugyanazok a sorok mitől, és hogyan fognak nekem teljesen mást jelenteni, mint eddig. Tovább a cikkhez

"VANNAK ENNÉL ÉRTELMETLENEBB IDŐTÖLTÉSEK" - A MI ASZTALUNK, 1. ADÁS

Tiszta szívvel
2016.05.26.

A Revizor szerkesztősége kipróbálja magát a videókritika műfajában. Először Till Attila új filmjéről, a Tiszta Szívvel című moziról mondtak véleményt a szerkesztők, Csáki Judit, Jászay Tamás, László Ferenc és Puskás Panni. Tovább a cikkhez

BELÜLRŐL JÖN

Tiszta szívvel
2016.04.29.

Ide nekünk a magyar zsánerfilmet, mondogatjuk jó ideje, ám miközben ezt mondogatjuk, igazából olyasmi mozira várunk, mint amilyen Till Attila második nagyjátékfilmje. Lehetnek hibái, de legyen vér a pucájában, gondolatok az agyában, s dobogjon valami a mellkasában. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÁRADI BÁBIDŐ

II. Fux Feszt / Nagyvárad
2015.11.18.

Második alkalommal rendezték meg Nagyváradon az erdélyi magyar hivatásos bábszínházak fesztiválját, a Fux Fesztet. A verseny- és az off-program tizenöt előadásának köszönhetően átfogó képet kaphattunk a társulatoknál zajló munkáról. PAPP TÍMEA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

HOVÁ LETT AZ OROSZLÁN?

Csoportkép oroszlán nélkül (természetes fényben) / Táp Színház, Trafó
2015.02.01.

Miközben az előadást néztem, eszembe jutott Poussin viharos tájképe, ami Pyramus és Thisbe történetét ábrázolja, és az, hogy valószínűleg ott se rohangálnának fel-alá az emberek, ha hiányozna róla az oroszlán. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SOKKAL JOBB ITT, MINT TAVALY

POSZT 2014
2014.06.11.

Most akkor ünnepélyesen megígérem, hogy – bár nagy a kísértés rá – egy szót sem fogok az időjárásról írni. PUSKÁS PANNI FESZTIVÁLBESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

IDEJE SZEMBENÉZNI A FÉNYEKKEL

Vinnai András: Furnitur / Táp Színház
2014.03.24.

Abszurd hangvétele és a megannyi geg, áthallás, önreflexió ellenére az előadás természetesen akkor a legmeggyőzőbb, amikor egy-egy jelenet erejéig a színpadi jelenlétre és a jellemábrázolásra hagyatkozik – arra a realista játékmódra, amit máskülönben látványosan elkerül. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VAN VÁLASZTÁS?

Válasszunk párt! – HOPPart, Neuköllner Oper
2014.03.02.

Ha a választások közeledtével felbuzdulnánk és HOPPart és a Neuköllner Oper előadása alapján akarnánk párt(ot) választani, nem lenne könnyű dolgunk. RÁDAI ANDREA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez