KÍSÉRLETI FÉNYSZIMFÓNIÁK

A sötét feltárása / Trafó Galéria
2018.10.11.

A végig barlangban meg a bejárat körül játszódó Grotta profunda eklektikus pillanatok fűzére: akad extázisban tobzódó meztelen nő, szavalókórus, és van, hogy rokokó parókás barlangszirének járják önfeledt táncukat Artemisz karaként. Teszik mindezt Straussra. VERESS GYÖNGYI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

LEMONDANI A SZEMÉLYESSÉGRŐL

Puklus Péter: Life is techno / Trafó Galéria
2018.02.20.

A legérdekesebb kérdés Puklus Péter Life is techno című kiállításában, hogy hogyan kapcsolódnak a sorozataiból ismert fényképei a kiállítás installációs megoldásaihoz. Vagy ha nem kapcsolódnak, hogyan lehetnének mégis összekapcsolhatók. SIMON BETTINA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

IZZADSÁG NÉLKÜL

Az éteri spektruma / Trafó Galéria
2014.11.27.

Hogy milyen a holland képzőművészet ma, Rembrandt után négyszázötven évvel, arról fogalmat alkothatunk a Trafó Galériában, ahol most három fiatal vendégművész(nő) lazán elegáns kiállítása látható. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„EMBER AZ EMBERBEN. AMI EGYÁLTALÁN NEM IS EMBER.”

Gerhes Gábor: Neue Ordnung / Trafó
2013.11.22.

Gerhes Gábor új kiállítása a paranoia-retorikák és az összeesküvés-elméletek mélyére kalauzolja a nézőt, hogy egy olyan új, illetve ősrégi renddel szembesüljön, mely felforgatja a világról alkotott elképzeléseit. NEMES Z. MÁRIÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VILLÁMKÉSZÍTÉS HÁZILAG

Szabó Dezső: Magasfeszültség / Trafó Galéria
2012.09.18.

A digitális képek fullasztó dominanciája idején már-már az is forradalmi tettnek számít, ha valaki analóg technikával készít képeket – Szabó Dezső effajta csendes forradalmár. SIMON BETTINA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A Trafó Galériáról és a kortárs képzőművészetről Bozsik Yvette pályázata kapcsán

2012.01.23.

Tovább a cikkhez

Címkék: Trafó, Trafó Galéria

TEREPASZTAL FELNŐTTEKNEK

Kis Varsó: Lélekben tomboló háború / Trafó Galéria
2011.12.14.

Gálik András és Havas Bálint nem csak a hazai, de a kortárs képzőművészeti élet jegyzett és meghatározó figurái. Ezt elsősorban olyan egyedi projekteknek köszönhetik, ahol kiemelt szerepe van az általuk összegyűjtött tárgyak új kontextusba helyezésének. SZABÓ TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ŰRVÁROS A PINCÉBEN

Yona Friedman: Mobil Építészet – Budapesten kezdődött / Trafó Galéria
2010.10.05.

Minden valamire való fantaszta és kisiskolás magasan a Föld fölött képzeli el a jövőt. A Yona Friedman magyar származású építész-teoretikus 1958-ban megálmodott Űrvárosa ihlette installáció arra figyelmeztet, hogy ideje átértékelnünk az építészetről alkotott fogalmainkat. ZÖLDI ANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A KURÁTOR ÁLMA

Minden nap lefekvés előtt tizenhat órát gondolkodom - az FKSE kiállítása / Trafó Galéria
2009.10.07.

Ennek a kiállításnak nincs végleges állapota, mert ami a Trafóban látható, az csak része annak, ami az interneten zajlik. KÜRTI EMESE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ UTOLSÓ MUNKÁS ELSZÁLL

Vákuumzaj / Trafó Galéria
2009.03.18.

A Trafó kiállítási programja kis túlzással önbeteljesítő jóslatként működik, mert évek óta állítanak ki társadalomkritikus művészetet, de ez a mostani történetesen egybeesik a sokak által vizionált gazdasági világválság realista jelenidejével, amitől különös hangsúlyt kap. KÜRTI EMESE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Trafó Galéria