A PORT-network tagja

IDŐ VAN

Ágens: A vércirmos / Jurányi Inkubátorház
2016.05.08.

Négy év szünet után Ágens visszatért Budapestre, hogy elmondja, mivel foglalkozott ez idő alatt Bikalon. Minden megváltozott, minden ugyanúgy van. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

DÜHROHAM

Merénylet - De Sade úr betanításában / Gergye Krisztián Társulat, Átrium Film-Színház, Kultúrbrigád
2014.11.13.

Nevezzük trilógiának? Gergye Krisztián koreográfus az Adaptáció trikolór és az Opera Amorale után színdarabhoz nyúlt, hogy megmutassa: milyen baromi rosszul érezzük magunkat. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A JÓTEREMTŐ AJÁNDÉKA

Anat Gov: Happy Ending / Orlai Produkció, a Mediszin Kft. közreműködésével (a Városmajori Színpadon)
2014.09.04.

Vélhetnénk, nem nyáresti szabadtérre való e kórterem-dráma. De a lemondó félelem, a halálos betegség lidérclete helyett mintha a szentivánéji tündérvízió életigenlése, koboldvilága költözött volna a fáktól, bokroktól körülölelt színpadra. Városmajori álom. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Ó-Ó-Ó, A MILAREPAVERZIÓ

Gergye Krisztián Társulat: Opera amorale / Átrium Film Színház
2013.05.21.

Mindenkinek megvan a maga harca. Az A. E. Bizottságnak ott volt Aczél György és a kései Kádár-korszak levegőtlensége, Gergyének és a ma független művészeinek pedig a lassan már aczélgyörgyi szemüvegen át látó mai kultúrpolitika hivatalnokai. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KANTÁTA ÖTVENHATIÁNA

Agota Kristof: Egy elsurranó patkány / Nemzeti Színház
2012.10.23.

Sokadszor bizonyosodik be: csupán jobb híján jelölhetünk egy színházi előadást a drámaíró nevével és a darab címével. Amit a Nemzeti Kaszás Attila Termében látunk, színházi értelemben egyik irodalmi előzménye segítségével sem írható le megközelítő pontossággal. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÉPEK IDEJE: BACON, FREUD, LYNCH

Gergye Krisztián Társulata: Folyamatos jelen / Trilógia Maraton II/1-2-3, MU Színház
2012.04.17.

„Előre elnézést kérünk a valóságunkért” – a Folyamatos jelen második stációjában elhangzó mondat nem éppen túlcsiszolt, de feltétlenül igaz a trilógia mindhárom előadására. KRÁLL CSABA ÍRÁSA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

KÉPEK IDEJE: BACON, FREUD, LYNCH

Gergye Krisztián Társulata: Folyamatos jelen / Trilógia Maraton II/1-2-3, MU Színház
2012.04.16.

A független léttel járó kiszolgáltatottság egyeseket elbizonytalanít, másokat többletmunkára sarkall. Gergye Krisztián trilógiákba rendezett performanszokkal küzd az elmúlás ellen. KRÁLL CSABA ÍRÁSA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez

GYÉMÁNTKERESKEDÉS VAGY BOLHAPIAC?

Négy hazai koreográfus Bozsik Yvette pályázatáról
2012.01.30.

„Egy kulturális intézmény igazgatóját nem szükséges szeretnünk, elég ha tisztelhetjük majd az elért eredményei miatt. Egy színházigazgatói posztra mártírként, önáldozatként bevonulni nem lehet.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

FEKETÉN, FEHÉREN, SZÜRKÉN

Gergye Krisztián Társulata: Feltépett múlt / Trilógia Maraton I/4, MU Színház
2011.11.23.

Azok a kérdések, amelyeket Gergye a Trilógia Maratonban színpadra visz, a tánchoz, a testhez, az identitáshoz, idegenséghez és otthonossághoz, a művészet és világ viszonyához kapcsolódnak, miközben sorvezetőjévé az (előadó)művészi megszólalás problémáját teszi. VARGA ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SHAKESPEARE-TURMIX

Shakespeare-mesék / Közép-Európa Táncszínház
2011.11.17.

A KET új Shakespeare-előadása olyan, mintha az alkotók Shakespeare drámáiból a legnagyobb szerelmeket, a legkegyetlenebb gyilkosságokat, a legemlékezetesebb karaktereket, a legjellemzőbb jelképeket bedobálták volna egy turmixgépbe, hogy aztán bekapcsolják a masinát. MAUL ÁGNES KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez