Címke: William Forsythe


Összes találat: 6 db, 1 oldalon
Őszinte leszek: nem tudom, mit láttam Bécsben, már azon túl, hogy a legújabb Forsythe-koreográfiát ültem végig a TQW nagytermében. Talány a cím, talány a hetvenperces mű maga és talány az előadáshoz való viszonyom is. Tetszésről nem beszélhetünk, mégis vétek lett volna kihagyni. KRÁLL CSABA ÍRÁSA.
Míg Emio Greco környezetvédelmi és fenntarthatósági mega-performansza nagyjából a saját dugájába dőlt, addig a Holland Nemzeti Balett fölényes profizmussal békítette össze Billt Mr. B-vel. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
A St. Pölteni-i „Művészetek Palotája” közismerten naprakész és igényes modern tánckínálatának Sylvie Guillem, napjaink rajongott táncművésze volt az egyik, ha nem a legnagyobb sztárvendége ebben a szezonban. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA.
Merre van a lent és fent? Mitől függ, aki lóg? Mi a tánc tere? Mikortól számít táncnak egy mozgás? Hogyan lehet új mozdulatokat teremteni? Bár személyesen nem volt jelen, három kisfilmje és egy installációja által betekintést nyerhetettünk William Forsythe gondolkodásmódjába. MAUL ÁGNES ÍRÁSA.
Az első reakció a döbbeneté, a második az eszmélésé, a harmadik az ámulaté. Bizarr balettőrület három felvonásban, öt képben – óarany kellékarzenállal, trappoló „iskolás lányokkal” és reneszánsz kelmesuhogással. KRÁLL CSABA ELEMZÉSE.
A londoni Hayward Gallery tetején hulahopp-karikázva fogalmazódik meg bennem, hogy a Move: Choreographing You című kiállítást kötelezővé kellene tenni tánctörténészeknek, táncosoknak, koreográfusoknak, kritikusoknak és leendő nézőknek 2-120 éves korig. Mindenkinek. JUHÁSZ DÓRA ÍRÁSA.

Összes találat: 6 db, 1 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Czóbel Béla életműkiállítása a szentendrei MűvészetMalomban a hét végéig, augusztus 31-ig látható. Kritikánk itt olvasható.

Tovább a cikkhez
Port.hu