REVIZOR OFFLINE: ÍR – OLVAS

Az író színháza a Stúdió K-ban
2016.12.05.

Január 24-én este 7-kor Grecsó Krisztián mély levegőt vesz, és elkezdi felolvasását, egyben a Revizor Offline egyik sorozatát. A SZERK. Tovább a cikkhez

"SAJÁT NYELVÜK NYAKAZZA LE ŐKET"

Vita a slam poetryről a Revizoron, 8.
2014.10.06.

A slam poetryről mindenkinek van véleménye, azonban felkészült és releváns kérdéseket megfogalmazó kritikust még mindig keveset találunk. Tovább a cikkhez

KÉSŐRE JÁR

Kertész Imre: A végső kocsma
2014.09.21.

Ha térben és áttekinthetően szeretnénk látni A végső kocsma gondolat-áradásának fontosabb pontjait, leghelyesebb, ha a pokol köreiként képzeljük el mindazt, amit Kertész ebben a kötetében magára vesz, és önmagáról állít. SÁNTHA JÓZSEF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LOBOGÓ GYÖKÉRREL KÖNNYŰ SZÁLLNI

Beszélgetés Kun Árpáddal
2014.07.08.

Bármerre is utazzunk a világban, halálfélelmünket, szorongásainkat batyuként hordozzuk magunkkal. Létezik boldogság? S ha igen, a Boldog Észak megnyugvást adhat-e? Kun Árpád átmenetileg megérkezett. Az idei Aegon Művészeti Díjat kapott új regényéről, a Boldog Északról beszélgettünk. Tovább a cikkhez

NEM BÁNUNK JÓL EGYMÁSSAL

Beszélgetés Barbara Lanciersszel és Jake Goodmannel
2013.05.22.

Az Orlai Produkciós Iroda és a Jurányi Inkubátorház közreműködésével két amerikai művész hozza el Budapestre Kertész Imre Kaddis a meg nem született gyermekért című könyvének angol nyelvű színpadi változatát. Barbara Lanciersszel, az előadás rendezőjével és Jake Goodman színésszel beszélgettünk. Tovább a cikkhez

PANORÁMA

Gabi Gleichmann, A halhatatlanság elixírje szerzője
2013.04.22.

A halhatatlanság elixírje történelmi-mesei világpanoráma: több mint nyolcszáz évre és harminchat generációra nyúlik vissza. Az önfeledten, gyakran megrázón áradó narráció egyik fő motívuma a zsidóság mint a kisebbségi lét sokrétű metaforája. Tizennégy országban jelent meg. SEBESTYÉN RITA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ÚGYIS ARRA, AMERRE

Tankred Dorst: Merlin avagy Isten, Haza, Család / Örkény Színház – HOPPart Társulat
2012.12.08.

A színpadon emberiségdráma zajlik – a nézőtér hátsó traktusa viszont függönnyel leválasztva, az erkély lezárva. Önnön kamarájává lett az egykori Madách Kamara: a mai Örkény Színházban százötvenszer egyperces világszín-játék az eredeti formájában fél nap alatt eljátszható mű. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A NOBEL-DÍJ ELŐTT

Kertész Imre: Haldimann-levelek
2010.08.16.

A Rowohlt Kiadónál jelent meg a Briefe an Eva Haldimann, melyet Ingrid Krüger látott el jegyzetekkel. Tovább a cikkhez