TÜRKIZKÉK ŐZIKÉK

Felix Salten – Hársing Hilda: Bambi / Budapest Bábszínház
2018.02.11.

Salten, az ausztriai erdőkbe szerelmes vadász, ki magát mindig is a humánus puskások közé sorolta, egy tál dollárért adta el a Bambi jogait egy producernek, aki továbbadta azt az aranyat termelő Disney-birodalomnak. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ROMULUS TOJÁSA

Dürrenmatt: A nagy Romulus / Miskolci Nemzeti Színház
2015.10.13.

„Súlyos komédia, bár látszatra könnyű” – írta történelmietlen történelmi színművéről Dürrenmatt. Keszég László miskolci rendezésében szerencsésen megvalósul e kettősség. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KI LEGYEN A VEZÉR?

Móricz Zsigmond: Erdély – Tündérkert / Miskolci Nemzeti Színház
2015.05.11.

Miről is szólna másról az Erdély, mint a hatalomváltások mocskos praktikáiról? KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÁTÉK KIRAKATBAN

A borbély / Katona József Színház, Mozgó Ház Alapítvány, Orlai Produkciós Iroda, Természetes Vészek Kollektíva
2014.02.18.

Tolnai Ottó Végeladás című lírai-epikus drámáját olyannyira átdolgozták, kilúgozták az alkotók, hogy az „itt és most” színházi szituációjának és a közösségi együttlét élményének primér megtapasztalásán túl kevés érvényes mondanivalót viszünk haza emlékbe. MIKLÓS MELÁNIA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

DRÁMA HÍJÁN

Móricz Zsigmond: Úri muri / Miskolci Nemzeti Színház
2012.11.07.

Van valami finom irónia abban, hogy az év drámája Miskolcon voltaképpen nem dráma, hanem a dráma töredékeit is felhasználó regényadaptáció. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BACK TO THE FUTURE

Természetes Vészek Kollektíva: Végtelenbe zárva; Áthallások - A 80-as évek (ellen)kultúrája / Trafó
2012.04.03.

Kádár, Aczél, Erdős Péter, Palmatex, Bizottság, Beatrice, Cini, vasfüggöny, III/III, megfigyelés és megfigyeltség, ’56, ’89. Bennem nincs nosztalgia, ha a 80-as évekre gondolok - az elején még tervben sem voltam, a végén bölcsödébe jártam, nem érthetem, miről szólt. Vagy mégis? PUSKÁS PANNI CIKKE. Tovább a cikkhez

TURKÁLÓ

Dorota Masłowska: Lángoló kerékpár / Bárka Színház
2012.03.04.

A tördelt dramaturgiájú, karakánságát és költészetét csupa kontrából és dafkéből előcsalogató színmű eredeti címe, a Megvagyunk egymással természetesen arra utal, hogy már régen nem vagyunk meg, és főleg nem egymással. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

WHO IS AFRAID OF

Yasmina Reza: Az öldöklés istene / Vígszínház
2011.02.06.

Nem nagy öröm aranyhalnak vagy tulipánnak lenni az egyrészes darab színpadán. Az akváriumba belehánynak, a virágok földhöz csapva vesztik piros fejüket. A keserű vígjáték négy emberszereplőjén sincs mit irigyelni. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VALAKI HELYETTÜNK GONDOLKODIK

Természetes Vészek Kollektíva: Fixa-Idea Felekezet / Nézőművészeti Fesztivál 2011
2010.07.14.

A neogótikus katasztrófaszínház, a Természetes Vészek Kollektíva kijött a fényre: nyári bemutatót tartott a VOLT Fesztiválon Fixa-Idea Felekezet (FIF) címmel. A Jom és Terry című darab rockfesztivál-kompatibilis verziója zajos sikert aratatott. SISSO KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VALAMIT MAGAMRÓL

Pedro Almodóvar, Samuel Adamson: Mindent anyámról / Pesti Színház
2010.05.12.

Többszörös „színház a színházban” a Mindent anyámról színpadi változata, mely Kamondi Zoltán rendezésében tetszetős papírba csomagolt példázat a másságról és a szeretetről. MIKLÓS MELÁNIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez