SZEGÉNY, SZEGÉNY FÉRFIAK...

Ürgék / Katona József Színház, Kamra
2018.05.30.

Én megértem, hogy évad végén lazulni kell. Azt már kevésbé, ha egy színház - ráadásul épp a Katona - nagyjából az egész évadban lazul. Mintha nem lenne miről beszélni a színházban manapság, marad a szelíd és szolid perfekcionizmus. Már amikor. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MINTHA IDŐZÍTETT BOMBÁVAL VACAKOLNÁL

Beszélgetés Pálmai Annával
2017.09.17.

„Székely Kriszta hidegfejű és forró szívű rendező. Érzékenyen, kíméletlenül az emberi minőségek igazságaira törekedve rendezte meg A kaukázusi krétakört."- mondja a Színikritikusok Díja legjobb női főszereplő kategória egyik várományosa, a Grusét alakító Pálmai Anna. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

BÁNOM IS ÉN

Shakespeare: Vízkereszt, vagy amit akartok / Szegedi Szabadtéri Játékok 2017
2017.08.06.

Minden igyekezet hiába, a Vízkeresztet nem lehet érdemben bemutatni egy négyezer fős nézőterű szabadtéri színpadon. A strandváltozatot láttuk. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

IJESZTŐEN CSÁBÍTÓ A JÓ

Brecht-Dessau: Kaukázusi krétakör - Katona József Színház, Kamra
2017.06.15.

"Írd meg a jóságot", szól oda nekem valaki, amikor kifelé jövünk a Kamrából a Kaukázusi krétakör előadása után. Visszakérdeznék, és a rosszasággal mi lesz, de már elsodródtunk egymástól. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HIDEG PÁRÁBAN

Günter Grass: Bádogdob / Katona József Színház, Kamra
2017.02.05.

A gyűlölködő tagadás, a jobb híján való önimádat és a tomboló tehetetlenség megtestesülése, Oszkár, a három éves gyerektestbe szorult kasub származék, ütve és üvöltve verekszi be magát a történésekbe, bár szíve szerint mindenből kivonulna inkább. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„AZ IDŐ ITT NEM REPÜL”

Borbély Szilárd: Az olaszliszkai / Katona József Színház
2015.10.15.

A görög sorstragédiát nem látom benne, pedig a beharangozóban ilyesmit ígérnek; igaz, van kar, meg a szereplők neve is maga a szerep, de mégsem görög sorstragédia, hanem súlyos magyar és kortársi társadalmi látlelet a Katonában bemutatott előadás, Az olaszliszkai. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZABADON VÁLASZTHATÓ

Robert Merle: Üvegfal mögött / Katona József Színház
2014.03.17.

Középiskolás, tehát igazán kritikus közönség előtt vizsgázott jelesre az Eötvös József Gimnáziumban bemutatott Üvegfal mögött. Az 1968-as párizsi diáklázadásokat megidéző előadás nekik készült, s mint ilyen, nagyon is róluk szól. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉRZÉKETLENEK VAGYTOK!

Makszim Gorkij: Fényevők, Katona József Színház
2014.03.03.

Dráma az értelmiség vakságáról, tehetetlenségéről, társadalmi felelőtlenségéről – 1905-ből. De mintha ismerős lenne mindaz, amit ez az elegánsan színpadra állított előadás bemutat. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

APOKRIF

Ödön von Horváth: A végítélet napja / Katona József Színház
2013.10.31.

A Woyzeck-parafrázisként is számon tartott színmű a Georg Büchner(–Tom Waits) Woyzeckjét a Katonában jelenleg ugyancsak játszó Keresztes Tamás állomásfőnök-alakítása révén kerül legközelebb az előadás elején ígérkező magas, metsző horizonthoz. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KONTEXTUS HÍJÁN

Marius von Mayenburg: Mártírok / Katona József Színház
2013.06.04.

Látszólag távol áll tőlünk a Mártírok problematikája. Mayenburg új darabja a fanatizálódás mechanizmusáról mutat fel szikár korrajzot, ezúttal a vallás kontextusában, minimális ítélkezéssel. Dömötör András Kamrabeli rendezése a közeledés veszélyére irányítja a figyelmet. MIKLÓS MELÁNIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez