ÚJ TEREK A NAGYMEZŐ UTCÁBAN

Összefüggő terek - csoportos kiállítás/ Ernst Múzeum
2010.10.03.

Normál esetben az ember az ablakon keresztül mászik be a múzeumba műkincset lopni. De mi van akkor, ha a művész teszi oda a létrát, ráadásul az maga a mű? Nem beszélve arról, hogy amiért az ember az említett művet megmászva bemegy, azt nem lehet kihozni, mivel az maga a tér. MÜLLNER ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÁRUKAPCSOLÁS

Németh Hajnal: Joe contra Joe / Videospace Budapest Galéria
2010.09.27.

„Joe Dallessandro szemlélésébe sosem fárad bele az ember” ‒ állította Wieland Speck. Németh Hajnal kiállításának címadó sztárja ezúttal az esztétikai űr igézetével hálózza be közönségét. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MY/HERO/IN

Ötvenhatok. Nagy Kriszta kiállítása / Godot Galéria
2010.09.21.

Tulajdonképpen tetszik Nagy Kriszta Godot-beli kiállítása, de hogy mér’? IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A LAKÓTELEP KÖZTÜNK ÉL

A pult mögött. A posztszocialista gazdaság jelenségei a kortárs művészetben / Műcsarnok
2010.09.06.

Pár éve valaki azt mondta, hogy a munkás a kapitalizmusban el fog tűnni. Ha ez igaz, akkor Kelet-Európában nincs kapitalizmus. Ha mégis van, akkor a munkások bementek a Műcsarnokba. MÜLLNER ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HOKEDLI ÉS SZŐLŐLUGAS

Breuer Pécsett / oda-vissza / Pécs, EKF 2010
2010.09.05.

Kell-e emlékművet állítani annak, akinek a műveit a mai napig gyártják, és azok kaphatók például az IKEA-ban is? És ha kell, milyet? Ezek a kérdések feszülnek egymásnak azon a pécsi kiállításon, mely a Dél-Dunántúli Építész Kamara meghívásos pályázata nyomán jött létre. BOGDANOV EDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MÁSKÉPP ÉS UGYANÚGY

AROMA – Roma köztéri kiállítás / Szabadság tér
2010.08.26.

A köztéri kiállítás első hallásra fából vaskarika, vagy kevésbé finoman: rejtett dilettantizmus. Legalábbis ha nem köztérre, hanem zárt intézményi közegbe vagy magánfalakra szánt művekről van szó. Amolyan súlytalan „legszebb nyári élmény”, egy kávézó szomszédságában. KÜRTI EMESE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EMBERNÉZETEK

MORPH csoport kiállítása / REÖK, Szeged
2010.08.10.

Magabiztos alkotói attitűd, (mert) kiérlelt mondanivaló és közlésmód jellemzi a MORPH csoport kiállítását, amelyet helyenként a modernitás konszolidált szelleme is megérint. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM FÉLÜNK A SZARVASTÓL

Randomroutines: ordash / Fiatal Képzőművészek Stúdiója
2010.07.26.

A szocialista graffiti egyáltalán nem oximoron, elég, ha felidézzük a panelházak és közintézmények falán egykor divatos, boldog proletárpillanatokat megörökítő vasrajzokat. A Randomroutines előásta az elfeledett műfajt, és gyermeki emlékeihez ragasztva töltötte meg új élettel. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MAGÁNKÉPEK

Art Fanatics, Kortárs magángyűjtemények II. / Műcsarnok
2010.05.03.

Másképp viselkedünk ezen a kiállításon, mint általában. Figyelmünk az egyesről az egészre ugrik (vagy fordítva), nézzük a művet (is), de közben a gyűjtőt látjuk. Akik pont tízfélék. IBOS ÉVA CIKKE. Tovább a cikkhez

A RÉSZVÉTEL A FONTOS

Eperjesi Ágnes: Ezek / FUGA - Budapesti Építészeti Központ
2010.03.21.

Eperjesi Ágnes szereti bevonni a megfigyelőt a munkáiba. Ezúttal is a kereten belülre invitál, most azonban nem saját befogadói aktivitásunkkal, hanem társadalmi, morális szerepvállalásunkkal szembesít. FÜRTH ESZTER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez