A PORT-network tagja

HARAPJ BELÉM!

Eperjesi Ágnes: Az ehető Én; Nathalie Daoust: Tokyo Hotel Story / Raiffeisen Galéria; kArton Galéria
2012.10.11.

A nőket (főleg őket, habár mindenki mást is) meg lehet enni. Nem egyszerűen jó étvággyal, de akár áhítattal, netán falánk étvággyal. Attól függ, ki, mikor, hol és hogyan lát neki(k). Két művésznő most megmutatott két alternatívát. IBOS ÉVA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VILLÁMKÉSZÍTÉS HÁZILAG

Szabó Dezső: Magasfeszültség / Trafó Galéria
2012.09.18.

A digitális képek fullasztó dominanciája idején már-már az is forradalmi tettnek számít, ha valaki analóg technikával készít képeket – Szabó Dezső effajta csendes forradalmár. SIMON BETTINA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY KÍNAI NEW YORKBAN

Aj Vej-Vej: New York 1983-1993 / Ernst Múzeum
2012.08.26.

Aj Vej-Vej a kínai képzőművészet egyik legismertebb alakja, amit többek között annak köszönhet, hogy ha nemet kell mondani, akkor ő azt egészen biztosan megteszi. Az Ernst Múzeum falán kígyózó, New Yorkban készült fotónapló a rebellis művészet zsengéit dokumentálja. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÖRBE-KÖRBE, KEREKEZVE

XVIII. Szegedi Művésztelep kiállítása / Reök Palota, Szeged
2012.08.15.

A mediterrán hangulatú városban immár nagykorúvá érő művésztelep alkotóinak „beszámoló” kiállítása azt mutatja, hogy a művészek nem csupán fürdőzéssel töltötték az időt. Például kerékpároztak is. DÉKEI KRISZTA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HALÁLI HUMOR

Végül is… KOKSZ 10 / Vízivárosi Galéria
2012.06.20.

Sajdik 1993-ban rajzolt egy hatalmas tablót Agatha Christie emlékének, amelyen hetvenhétféle bonyolult, kiszámíthatatlanul lassan, de szükségszerűen bekövetkező kivégzési mód található. Mindegyik horrorisztikus, mégis szórakoztató, erre mondjuk, hogy karikatúra, esetleg szatíra. IBOS ÉVA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FOSZLÁNYOS PRECIZITÁS

Alfredo Barsuglia: Íratlan történetek / Faur Zsófi Galéria
2012.06.05.

Alfredo Barsuglia nem állít ki akárhol. Mielőtt vásznai felkerülnének a falakra, az osztrák művész alaposan körbejárja, értő szemmel megcsócsálja a teret, majd megágyaz képeinek. A művész ezúttal a Faur Zsófi Galériába bútorozott be. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ EGYSZÍNŰSÉG SZABADSÁGA

Gál András: Free painting / Raiffeisen Galéria
2012.05.15.

A monokróm festészetnek immár majdnem száz éves története van. A művészettörténész ebben mélyedne el, hogy megértse azt a hagyományt, amelyet Gál András választott magának, s elhelyezze őt ebben a hagyományban. RADNÓTI SÁNDOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A KÁDÁR-KOR ÁRNYAI

Nemes Csaba: Apja neve: Nemes Csaba / Knoll Galéria
2012.03.22.

Az irodalomban megszokott formai elem az egyesszám harmadik személyű elbeszélő – de felvehető-e ez a pozíció a festészetben? S ha igen, meddig tartható, és miként hat ez a művek lehetséges értelmezéseire? DÉKEI KRISZTA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FINOM ERŐSZAK

Marina Abramović: Az üresség nyolc leckéje / Mélycsarnok
2012.03.04.

A világhírű szerb művésznő több évtizedes pályafutása során összeszabdalta, megégette, megmérgezte, megfojtotta magát, és a tűrőképesség határáig préselte, ostorozta, szúrta, pörkölte testét és lelkét. A Mélycsarnokban inkább a művész neve üt – az viszont nagyot. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AMAZON BANÁNNAL

Natalia LL: Opus Magnum / Ernst Múzeum
2012.02.20.

Pőre exhibicionizmus, provokáció vagy feminista művészet, ha valaki hetvenévesen meztelenül pózol a fényképezőgép előtt? DÉKEI KRISZTA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez