BÁNOM IS ÉN

Shakespeare: Vízkereszt, vagy amit akartok / Szegedi Szabadtéri Játékok 2017
2017.08.06.

Minden igyekezet hiába, a Vízkeresztet nem lehet érdemben bemutatni egy négyezer fős nézőterű szabadtéri színpadon. A strandváltozatot láttuk. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELIDEGENEDÉS

Interferenciák Fesztivál 2016, Kolozsvár
2016.12.14.

A kolozsvári Interferenciák Fesztivál idei tematikája az idegenség volt. A közel-keleti helyzet és a menekültválság szinte kikényszerítik a kérdést az európai alkotókból: hányféleképpen válhat egy ember idegenné? PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A VISZONTLÁTÁS MELANKÓLIÁJA

Shakespeare: Vízkereszt / Kecskeméti Katona József Színház
2016.12.12.

Bár megtalálja párját majd’ mindenki, mégis szinte végtelen szomorúság lengi be Mohácsi János kecskeméti Vízkeresztjét. Hőseink nem akarnak semmit, nem is küldenek el a jó fenébe; egész egyszerűen elmennek az életünkből. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ESTE OTT A HEGY

Beszélgetés Lábodi Ádámmal
2016.10.16.

A harminc év alatti kiválóságokat elismerő Junior Prima Díjat idén nyolcadik alkalommal adták át. Az FHB Bank támogatásával adományozott díjban részesült Lábodi Ádám, a székesfehérvári Vörösmarty Színház művésze is. VLASICS SAROLTA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

FÜTYÖRÉSZŐ BÉKEKOR

Shakespeare: III. Richárd / XII. Shakespeare Fesztivál, Gyula
2016.07.17.

Ifj. Vidnyánszky Attila nagy érzelmi és értelmi amplitúdójú gyulai III. Richárdja jóval több egy nyári kalandnál: a telitalálatok és megoldatlanságok széles választékából az előbbiek az emlékezetesebbek. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FŐ A ROMLOTTSÁG

Shakespeare: Szeget szeggel / a varsói Teatr Dramatyczny vendégjátéka a XII. Shakespeare Fesztiválon, Gyulán
2016.07.17.

Aki a Szeget szeggelt megrendezi, annak okvetlenül gondolnia kell valamit erről a bizarr történetről és főbb szereplőiről. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÖZÜGY A SZERELEM

Shakespeare: Rómeó és Júlia / Csokonai Nemzeti Színház, Debrecen
2016.04.24.

Szikszai Rémusz rendezéseinek központi témája az egyén és a hatalom egyenlőtlen viszonya. A rendszer elleni fellépés, egyáltalán: bármiféle ellentmondás lehetetlenségéből fakadó tragédia. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EZ VAN

William Shakespeare: A velencei kalmár / Pesti Színház
2016.04.06.

A „Velence elnöke” tisztségétől, a bírósági döntés felelősségétől számítóan távol maradni igyekvő Dózse az előadás végén beszédes mozdulatot tesz. Alakítója, Fesztbaum Béla – jelentőségteljes pillantást vetve ránk – két alkarját, kézfejét nyisszantó mozdulattal elrántja egymás felett. Vége. Tovább a cikkhez

ESZJULÁJK, ITT

William Shakespeare: Ahogy tetszik / Katona József Színház, Kamra
2016.03.21.

Tetszik, ahogy. És itt tetszik. Ahol a repertoár nem csekély részét Gothár Péter jegyzi rendezőként, az átiratban humorforrás lehet az ő neve, és egy kitömött hatalmas szarvas láttán hajlandó vagyok nevetni, ha a nemrég elhunyt Juhász Ferenc klasszikus Szarvas-énekével viccelnek. Tovább a cikkhez

BOSSZÚRA BOSSZÚ

Shakespeare: A velencei kalmár / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.03.20.

Egy hónapon belül két helyen mutatták be A velencei kalmárt. Tovább a cikkhez