LARS VÉRES POKLÁNAK MÉLYÉN

Lars von Trier: A ház, amit Jack épített / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2018
2018.05.18.

Elevenen felboncolva tárja önmagát bírálói elé Lars von Trier végtelenül sötét, kegyetlen és kilátástalan új filmjében. Zsigerek, brutalitás és halál a témát és kifejezőeszközöket egyetlen nagyformátumú koncepcióban egyesítő remekműben. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ ELTŰNT KIAROSZTAMI NYOMÁBAN

Jafar Panahi: 3 arc / Cannes-i Nemzetközi Filfmesztivál 2018
2018.05.16.

Elkeseredett kamaszlány kétségbeesett gesztusából az iráni társadalom komplex problémái bomlanak ki a hazájában páriaként forgató Panahi varázslatos filmjében. Az Arany Pálma egyik első komoly esélyese. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NYAKUNKBA ÖMLIK A DONYECKI SZAR

Szergej Loznyica: Donbass / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2018
2018.05.14.

Egyetlen puskalövés nélkül sokkol a háború észbontó őrülete Szergej Loznyica új, témájában és megközelítésében merész, abszurdba hajló remekében. Katonák, képviselők, menekültek és statiszták valahol a kelet-ukrajnai front környékén. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AJÁNDÉK EZ A NAP?

Szilágyi Zsófia: Egy nap / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2018
2018.05.14.

Sivító gyerekek, túlterhelt szülők és a körülöttük lüktető Budapest - egy háromgyerekes család zaklatott hétköznapjának felkavaró története. A cannes-i fesztivál évek óta kárhoztatott férficentrikusságát rendezője és fókusza révén idén egy remek magyar film oldja. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez