CUKI VILÁGVÉGE

Ragadozó városok
2018.12.26.

„A Gyűrűk ura és A hobbit készítőitől”, áll a plakáton, és akkor hirtelen nem is tudni, hogy miben bízzon az egyszeri filmrajongó. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

CSIRKÉK ÉS LEVENDULÁK

Rossz versek
2018.12.26.

Reisz Gábor minden bizonnyal feltalálta az önéletrajzot mint filmes műfajt. Nem, nem az életrajzi filmet (biopic) találta fel, azzal Dunát lehetne rekeszteni, hanem az önelemző lírát, a szubjektív naplót nagyjátékfilmen. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A HATALOM IMPOTENS EREKCIÓJA

Silvio és a többiek
2018.12.19.

Hosszú kokaincsíkok és női combok között rajzolódik ki a gigantikus hatalomvágy hanyatló császárának, az olasz gazdaságot és közéletet évtizedekre behálózó Silvio Berlusconinak formabontóan látványos portréja. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

EZ MOST AKKOR KINEK A HANGJA?

Az Úr hangja
2018.12.19.

Pálfi Györgyöt hosszú ideje a legpechesebb magyar filmrendezőnek tartom, aki őrületes tehetsége ellenére nem tudja kifutni a formáját ebben a szerencsétlen országban, hiába ontja magából a szellemesebbnél szellemesebb filmterveket. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZUPERHŐSÖK AZ OSCARON

Pókember - Irány a Pókverzum
2018.12.12.

Kihívót kapott a magyarok szenzációs animációja, a Ruben Brandt, a gyűjtő. A jövő évi animációs Oscar fő esélyeseként egy szuperhősös rajzfilmet emlegetnek, és még azt se mondhatjuk, hogy teljesen érdemtelenül. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

A SKÓT KIRÁLYNŐ HAGYATÉKA

McQueen
2018.12.12.

2010 februárjában hunyt el a divatvilág géniusza, Alexander McQueen. A róla készült dokumentumfilm, a McQueen a műfajt ugyan nem újítja meg, mégis működik. Természetesen McQueennek köszönhetően. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

TITKOK ALBUMA

BÚÉK
2018.12.04.

Abban bíztam, hogy majd a filmből csak-csak kiderül, hogy miért kellett Paolo Genovese friss művét, a Teljesen idegeneket magyarosítani. Miért kellett „kölcsönvenni” Szörény Rezső ’78-as alkotásának címét. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

MARADTAK VOLNA A RÓKÁNÁL

Robin Hood
2018.12.04.

A tolvajok fejedelmének históriáját már rengetegszer feldolgozták, többek között a Disney is: náluk az íjászt egy róka alakította. A 2018-as Robin Hood olyan „remekül” sikerült, hogy az ember inkább újranézné a meseváltozatot. RAKITA VIVIEN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

„NEM VÁLLALOK EL BÁRMIT CSAK AZÉRT, HOGY AMERIKÁBAN FORGASSAK”

Beszélgetés Erdély Mátyással, a Saul fia és a Napszállta operatőrével
2018.12.02.

A Saul fia Oscarja után nem halmozták el ajánlatokkal, de szerinte nem történt tragédia. Miért nem váltottak stílust a Saul fia után? És miért olyan bizarr, ha egy osztrák nemesen nincsen cipő? Erdély Mátyást Londonban értük utol telefonon, ahol épp az új Jude Law-filmet forgatja. Tovább a cikkhez

LEGENDÁS CSALÁDFÁK ÉS MEGFIGYELÉSÜK

Legendás állatok - Grindelwald bűntettei
2018.11.15.

Ami két éve még csak egy kedves kis kézikönyv jópofa és patinás felduzzasztásának indult, az előző rész sikere miatt ötrészes (!) mozisorozattá varázsolódott. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018