A PORT-network tagja

MŰANYAGÁLLATOK TÖRNEK A TRÓNRA

Szentkirályi Műhely: Poyntz Hall / MU Színház
2008.11.25.

A Szentkirályi Műhely Poyntz Hall című produkciója sok türelmet kíván befogadójától. És nemcsak türelmet, hanem elő- és utótanulmányokat is a meglehetősen széttartó mozaikok összeillesztéséhez. TÓTH ÁGNES VERONIKA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ELSŐBÁLOZÓK

MU Terminál 2008 - "A" est / MU Színház
2008.11.23.

A MU Terminál mint módszer, kiválóan működik. Olyan, mint egy nagyszerű keltető, melyből évről-évre bújnak ki a szinte színpadkész táncospalánták. Ez alkalommal Fodor Zoltán és a művészeti vezető, Fejes Ádám darabjaiban mutatta meg magát az aktuális évfolyam. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KITÉRŐ MOTÍVUMOK

Pont Műhely: A kunyhó / MU Színház
2008.11.19.

A Pont Műhely minden megmozdulása kavar egy kis szelet maga körül. Tényleg csak egy kicsit, mégis alapvető dolgokról van itt szó: például hogy ebben a társadalomban a színház is rosszul működik, és nem is lehet tudni, hogy mitől működne jól. Ezen aztán nevetünk megint. SISSO CIKKE. Tovább a cikkhez

SÉKELFÖLDI TÁNCOK

Izraeli táncszínházak / MU Színház
2008.11.08.

Izrael idén ünnepli megalakulásának 60. évfordulóját. Ebből az alkalomból az ország fortyogó táncéletének két izgalmas együttesét fogják bemutatni Budapesten. A két este során kialakult kép azonban inkább Izrael tánccsoport-terápiás arcát mutatta be. Ne lenne élet Yasmin Godder után? SISSO ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Izrael, MU Színház

A HERMAFRODITÁK DISZKRÉT BÁJA

Gergye Krisztián Társulata: A szatír / MU Színház, DASZSZ 2009, dunaPart Platform 2011
2008.10.31.

Transzszexuális mélyfúrások Gergye-módra, avagy ironikus nemiszerv-börze, szórakoztatóan gátlástalan, művérben tocsogó, rakoncátlan, morbid revü – Nietzsche bűvöletében. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A JÓ TANULÓ FELEL

Spala Korinna: Ellentétek vonzásában, Lifeoholic / Budapesti Őszi Fesztivál
2008.10.26.

Ami azt illeti, a BŐF az idén nem kényeztette el a táncrajongókat: az EDIT magyar táncfilmjei gyengécskék, a Trafóban zajló minimál-előadások kissé zsibbasztóak voltak, Spala Korinna meg egyszerűen csak nem kortárs koreográfus. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SOKK, HATÁS

Gisèle Vienne: Jerk (Faszfej) / Budapesti Őszi Fesztivál
2008.10.15.

A színház egyre kevésbé hagyja, hogy a nézőtér sötétjében kényelmesen hátradőlve szórakozzunk: bevon, provokál, felháborít, közreműködővé tesz. Mára ezt is megszoktuk és ismerjük, köszönjük és kérjük (vagy nem). JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZABADZENE OLTÁRÁNÁL

IV. Újbuda Jazz Fesztivál
2008.09.19.

Az Újbuda Jazz Fesztiválra idén is érkeztek jeles amerikai avantgárd muzsikusok, de a magyar fellépőkben sem kellett csalatkoznunk. VÉGSŐ ZOLTÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MÉLYTENGER

Fehér Ferenc: Villanyszék trónusán / MU Színház
2008.07.08.

A nő zöld sátorszoknyájának fogságában és menedékében nézi terméketlen pillantással a semmit. A férfi villódzva sistergi körbe, de a dermedésben nem csiholódik tűz. Végtelenített keresztutat jár néhány méterre a céltól, a másik nemtől. HALÁSZ GLÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGYTŐL EGYIG

III. Nemzetközi Monotánc Fesztivál / MU Színház
2008.06.10.

A jelen cikk első részének címében feltett kérdésre így is válaszolhatunk: egytől (az) egyig. Mert az korántsem mindegy, mikor nyúl az alkotó az egyszemélyes műfajhoz. Ahogy nagyon nem mindegy az sem, ki az az alkotó. JÁSZAY TAMÁS CIKKE. Tovább a cikkhez