SZNÚKER

Klaus Mann: Mephisto / Nemzeti Színház
2013.05.16.

Vörös, barna, fekete függönyök ereszkednek, emelkednek, nyílnak, zárulnak. A fent, lent, előtér, színpadmély: a lejtmenetbe kapcsolt történelmi valóság színjátékként fordul mind a négy égtáj irányába. Színjáték két részben. Mégis szünet nélkül. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZERECSENT MOSDAT A FŐVÁROS

Csúsztatások a köbön
2013.05.15.

ALFÖLDI RÓBERT, A NEMZETI SZÍNHÁZ FŐIGAZGATÓJÁNAK SAJTÓKÖZLEMÉNYE, 2013. Tovább a cikkhez

NEM CSAK TEJJEL ÉL AZ EMBER

Az ördög szekrénye / Nemzeti Színház
2013.05.12.

Nincs forradalmi hevület vagy lázas kapkodás a Nemzeti egyik utolsó bemutatott darabjában, Az ördög szekrényében. Az előadás valamiféle ráérősen csordogál az álnaiv álmatagságból a kedves huncutkodásokba, üdítő színészi alakításokba. RÁDAI ANDREA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TALPRA MAGYAR, HÍ A KONCEPT ART!

Tót Endre kiállítása a Nemzeti Színház előcsarnokában
2013.05.12.

A Nemzeti Színház történetének művészeti szempontból talán a legtartalmasabb periódusát köszönheti Alföldi Róbertnek. Idényről-idényre izgalmasnál izgalmasabb művek kerültek a falakra. VÁRADI ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„A RIZIKÓ NÖVEKSZIK, AZ PEDIG SOKBA KERÜL”

Káel Csaba, a Művészetek Palotájának igazgatója
2013.05.01.

Arról kérdeztük az igazgatót, hogy milyen stratégiai és konkrét elképzelései, ötletei vannak a Művészetek Palotája kiemelt művészeti státuszának megőrzésére. Tovább a cikkhez

KESERŰ ERDÉLY

Székely Csaba: Bányavirág / Nemzeti Színház
2013.04.15.

A színen alkoholisták és öngyilkos-jelöltek. Nyoma sincs a romantizált Erdély-képnek. A fekete humor talán túlélni segít. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TENGEREN A SZÉL

Mohácsi testvérek William Shakespeare alapján?: A velencei kalmár / Nemzeti Színház
2013.04.01.

Saját vállalásának terhét derekasan viselő, lelkiismeret-ébresztő nagyszabású előadást lát a közönség. A gyűlöletbeszéd, indulatpolitika, ténytorzítás anatómiáját. De látja azt is, hogy az előadás nincs teljesen felkészülve önmagára. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„EMELVÉN SZÍVÜNK A GYÁSZTÓL A VÁGYIG”

Gedő Ilka kiállítása – Nemzeti Színház, előcsarnok
2013.03.25.

Miért nem azzal kezdem, hogy Gedő Ilka tüneményes munkáit szemlélve a gondolataim rendre olyan elliptikus pályán kergetőznek, amelynek egyik fókuszában az érzékenység, a másikban a töprengés áll?
A kérdés voltaképp költői. RÉNYI ANDRÁS KIÁLLÍTÁSMEGNYITÓJA. Tovább a cikkhez

MINDENTŐL FÜGGETLENÜL

Hungarian Showcase 2013 / Kedd, szerda, csütörtök
2013.03.11.

Az előző beszámolóban már érintettem a függetlenség kérdését, most van itt az ideje a kifejtésnek: a showcase soron következő három napján látható kilenc előadásból hetet budapesti független színházi csapatok készítettek. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

UNORTODOX

Váratlan segítség a Hungarian Showcase-nek
2013.03.07.

Pörög a Hungarian Showcase, a százhúsz regisztrált külföldi vendég – szakújságírók, fesztiválszervezők, rendezők, producerek – szorgalmasan nézik a kiválasztott előadásokat, és még szorgalmasabban kérdezgetik az őket kísérő szervezőket, kritikusokat. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez