< 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 >
Összes találat: 832 db, 56 oldalon
Kiből lesz gyűjtő, hogyan válik vérbelivé, milyen vásárlási technikákat alkalmaz, s végül a kollekció eléri-e azt a szintet, hogy képeivel hozzá tud járulni a kérdéses művészek árnyaltabb megítéléséhez? IBOS ÉVA ÍRÁSA.
A magány nem egy és oszthatatlan, hanem (még akkor is, ha egy) tovább osztható, például magánügyire és generálra. Fürjesi Csaba képein az utóbbira. IBOS ÉVA ÍRÁSA.
Szabad-e sörözni a meggyilkolt európai zsidók berlini emlékművén? Kiszedik-e a betonból Németországban is a deportáltakra emlékeztető botlatóköveket? Miért cenzúrázta Anna Frank naplóját megjelenése előtt az apja? És mi minden előzi meg egy emlékmű felállítását Berlinben? VALACZKAY GABRIELLA ÍRÁSA.
Címkék:
Barátaim elhívtak egy közeli rokonuk szalagavató ünnepségére, vidékre, ahol a kisváros parkjának színpadán a fiatalok műsorral készültek. A műsor után engem vizslatott mindenki, hogy én vagyok a kritikus, ez a munkám, mondjam meg, úgy szakmailag ez milyen produkció?
Izgalmas, sokarcú alkotó tárlata ez. A bársonyos Van Dongentől a heves Matisse-on át a borongós Ámos Imréig találhatunk párhuzamot a Czóbel-életműben. Velejéig modern művész, aki Cézanne köpönyegéből bújt elő. Saját, vállalt mesterének Van Gogh-ot és Gauguin-t nevezte. VERESS GYÖNGYI ÍRÁSA.
A csendéletekről általában barokk pompájú, túlcsorduló borospoharak és roskadozó gyümölcskosarak vagy éppen a vanitas-képek koponyái jutnak eszünkbe elsőre. Derkovits Gyula csendéletei ehhez képest rendkívül prózaiak.
Vannak életművek, amelyekről annyit lehet mondani, hogy: sok. Leonardo da Vinci esetében, ha a pontosságra törekszünk, a megnevezés is hosszú felsorolássá válik: festő, szobrász, építész, költő, feltaláló, matematikában és anatómiában egyaránt jártas tudós.
A Nagy Kriszta legújabb munkáit bemutató tárlat a x-T-től megszokott érzékenységgel ragadja meg újra a művészeti intézmények, a művészi szerepvállalás vagy a műalkotás értékelhetőségének kérdéseit alakító viszonyokat, ezúttal a közelmúlt aktuálpolitikai eseményeinek apropóján. HADI BARBARA ÍRÁSA.
Vajon melyik századvégi francia festőnek nem rendezett még kiállítást a budapesti Szépművészeti Múzeum? Nos, a találgatások közül Toulouse-Lautrecet, a poszt-impresszionista festőt és plakátművészt most már kihúzhatjuk. SIMON BETTINA ÍRÁSA.
Hemzseg a sajtó a Milánói Expo tervezett magyar pavilonjának ihletett formáját értelmező poénoktól – kreatív nép a magyar, hiába. És minden ellenkező irányú aknamunka ellenére szívósan ragaszkodik a hagyományaihoz, például sírva vigad.
A magyar plakátművészet csúcskorszakát megidéző Merészebb, mint a festészet című kiállítás igazi csemege és jól áll az Iparművészeti Múzeumnak. VERESS GYÖNGYI ÍRÁSA.
Politika? Művészet? Blöff? Aj Vej-Vej. VALACZKAY GABRIELLA BESZÁMOLÓJA.
A párizsi Centre Pompidou mindig is a fontos, kortárs művészeti jelenségeket gyorsan és jó szemmel kiválogató intézmény hírében állt.
„Úgy beszéltem hozzá, mint valami kétségbeesett gyerekhez. És megnyugodott, és másnap megint dolgozni kezdett. Nem olajjal, hanem szénnel.
Címkék: MODEM, Debrecen
A Cirko-Gejzír előterében kamarakiállítás nyílt Ujj Zsuzsi fekete-fehér temperával testfestésben készült fotóiból. Mindeközben New Yorkban, egy kelet-európai kortárs művészeket bemutató tárlaton szerepelnek ugyanezek a képek. SIMON BETTINA ÍRÁSA.
< 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 >
Összes találat: 832 db, 56 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Füst Milán és felesége, Helfer Erzsébet műgyűjteménye szeptemberig tekinthető meg a Petőfi Irodalmi Múzeumban. Kritikánk itt olvasható.

Tovább a cikkhez
Port.hu