< 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 >
Összes találat: 829 db, 56 oldalon

VENDÉGSÉGBEN FÜST MILÁNNÁL

VENDÉGSÉGBEN FÜST MILÁNNÁL

„A mester én vagyok”. Füst Milán és felesége, Helfer Erzsébet műgyűjteménye / Petőfi Irodalmi Múzeum

Látszólag képzőművészeti kollekció, de lényegében mégsem az Füst Milán és feleségének közszemlére tett gyűjteménye, inkább valamiféle képes napló arról, kikkel barátkozott, s milyen témák és ideák iránt érzett vonzódást a legszomorúbb magyar író. IBOS ÉVA ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez

MIRE VALÓ A KORTÁRS MŰVÉSZET?

MIRE VALÓ A KORTÁRS MŰVÉSZET?

Beszélgetés Tijana Stepanoviccsal

Az idén először megrendezett OFF-Biennálé egyik kurátorát, Tijana Stepanovicot állami kultúrafinanszírozásról, szervezési nehézségekről és örömökről, és a rendezvény hosszú távú fenntarthatóságának zálogáról kérdeztük. PROICS LILLA INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez

TÚLÉLŐMŰVÉSZET

TÚLÉLŐMŰVÉSZET

Off-Biennale

A kurátorszakma pár éve ereje teljében szélnek szórt, ex-Ludwigos csapata összeigazított egy állami támogatástól és ízléstől független OFF–Biennalét. A rendezvény erről a függetlenségről, a kortárs művészet életképességéről, jelentőségéről is szól. PROICS LILLA ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez
EZ A MI KIS VILÁGUNK

EZ A MI KIS VILÁGUNK

33. Magyar Sajtófotó Kiállítás / Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ

Függetlenül a tematikai sokszínűségtől, és attól, hogy a látogató hol nevet, hol szörnyülködik, azt felesleges lenne tagadni, hogy amit az idei magyar sajtófotó kiállításon látunk, az bizony látlelet a máról. GERA MÁRTON KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez
NAGYOT CSOBBANT…

NAGYOT CSOBBANT…

Liget Budapest Projekt

Zoboki Gábor a Liget helyett a Várba készült múzeumi tervével követ hajított a makacsul egy irányba hömpölygő Múzeum-liget koncepció folyamába. Egy kavics nem emel gátat, de a hullámok ezúttal a Parlament frissen felújított lépcsőit nyaldossák. ZÖLDI ANNA ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez
A MŰALKOTÁS HALOTT

A MŰALKOTÁS HALOTT

Marlene Dumas: The Image as Burden / Tate Modern, London

Roland Barthes 1968-ban azt mondta, hogy a szerző halott. A szerző halála című szövegében Marlene Dumas őt idézi meg, amikor arról ír, hogy az elkészült festményeket nem szabad a forrásul használt képek alapján megítélni. SIMON BETTINA ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez
A SZÍNES ÉPÍTÉSZ

A SZÍNES ÉPÍTÉSZ

Lechner, Az alkotó géniusz / Iparművészeti Múzeum

Most éppen tornya sincs, a homlokzata láthatatlan az elé húzott deszkafolyosó miatt, ami azért van ott, hogy védje a gyalogosokat a lepotyogó daraboktól. A maradék látványból jó szögből mégis felmérhető, hogy a rogyadozó Iparművészeti Múzeum Budapest egyik legkülönlegesebb épülete. IBOS ÉVA ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez

WALLY VISSZATÉR – A MÚZSÁK SORSA

Wally Neuzil – élete Egon Schielével / Leopold Múzeum, Bécs

Tovább a cikkhez...

HOGY KERÜL AZ ELEFÁNT A VÁROSBA?

7. Budapesti Építészeti Filmnapok / Kortárs Építészeti Központ

Tovább a cikkhez...

NEKED KI AZ ANGOLTANÁROD?

Nemes Csaba: Nem művészeti közeg / Knoll Galéria

Tovább a cikkhez...

SAJÁT TÖRTÉNETÜNK A KOMMUNIZMUSRÓL

Ciprian Mureşan: Egzisztenciátokat szerződés szavatolja / Ludwig Múzeum

Tovább a cikkhez...

AZ ÉLET SZERELMESE

Vaszary magángyűjteményekben / Virág Judit Galéria

Tovább a cikkhez...

FEKETÉN-FEHÉREN

Beszélgetés Déri Miklóssal

Tovább a cikkhez...

EGY KOZMOPOLITA BARÁTSÁG MARGÓJÁRA

Rippl-Rónai és Maillol - Egy művészbarátság története / Magyar Nemzeti Galéria

Tovább a cikkhez...

BORBA FOJTOTT ÖRÖM

A Média Építészeti Díja 2014

Tovább a cikkhez...
< 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 >
Összes találat: 829 db, 56 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Július 1-jén az Átrium Film-Színházban Az Őrült Nők Ketrece című előadást játsszák. Kritikánk itt olvasható.

Tovább a cikkhez
Port.hu