< 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 >
Összes találat: 436 db, 30 oldalon
A tantermi színház egyik fontos célja a művészet segítségével kreatív szemléletet vinni az iskola falai közé. A műfaj nem kiforrott, keresi hatékony formáit, de az idei szemle tanúsága szerint is komoly művészi és pedagógiai lehetőségeket rejt. SZ. DEME LÁSZLÓ ÍRÁSA.
A Krétakör illumiNaton projektje egy roppant egyszerű tézisből indul ki: a nemzeti identitás konstrukció, tehát irányítható és mesterségesen befolyásolható. A tézis artikulálása a XX. századra datálható, ám gyakorlata jelen van az egyes nemzetek egész történelmében. PUSKÁS PANNI BESZÁMOLÓJA.
A Lengyel Filmtavasz első számú tapasztalata az volt, hogy ők bizony nekiálltak a múltfeldolgozásnak, amelynek mi, ki tudja, mikor fogunk. A második tapasztalat pedig az, hogy eközben elveszették a humorérzéküket, ha egyáltalán volt nekik. PUSKÁS PANNI BESZÁMOLÓJA.
Szenzációs dokuk, egy lélektelen disztópia és beteg japán agymenés maradt a Titanic utolsó napjaira. A spanyolok díszvendégként pedig nem sok jót mutattak. GYENGE ZSOLT BESZÁMOLÓJA.
Mivel az idei Titanicon a szokásosnál kevesebb filmet láttam, általánosításokra nem vetemedem. Maradjunk annyiban: elképzelhető, hogy szerencsém volt, nekem a java jutott. KOLOZSI LÁSZLÓ BESZÁMOLÓJA.
A Titanic Filmfesztiválon eddig is voltak rossz filmek és érthetetlenül unalmas, ki tudja, miért és kinek vetített mozik. Mégis, talán most lehetett először érezni a filmes mustrán a halál és elmúlás penetráns szagát. TOROCZKAY ANDRÁS BESZÁMOLÓJA.
Három film a versenyszekcióból, kettő az Északi fényekből. Túl azon, hogy közös csoportba kerültek a Titanicon, az is összeköti őket, hogy a sajtóvetítések első napja után úgy döntöttem, inkább átváltok szinopszisokból tájékozódó átlagnézőbe: hátha abban akad valami. HUNGLER TÍMEA BESZÁMOLÓJA.
Idén a Titanic szó hallatán az éppen száz éve elsüllyedt luxushajó tragédiájára és James ’Avatar’ Cameron 3D-re felturbózott, újra moziforgalmazásba küldött, szerelmes katasztrófafilmjére hamarabb asszociálhattunk, mint a minőségre kínosan ügyelő filmfesztiválra. VIZKELETI DÁNIEL ÍRÁSA.
Díjazott előadások, magasan jegyzett rendezők, híres színészek, neves színházak – így is leírható a Sepsiszentgyörgyön megrendezett Nemzetközi Színházi Biennálé második kiadása.
A Reflex Fesztivál szerves részét képezi a sepsiszentgyörgyi színházi műhelyek, társulatok produkcióinak programba való beemelése. Általuk is megmutatkozik a hely: a Bocsárdi László rendezte Velencei kalmár sokadjára is gazdag élményt nyújt. VARGA ANIKÓ BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ.
A POSZT idei programjában nem szerepelnek a függetlenek. A kurátorok sem táncos, zenei, ifjúsági, dokumentarista, sem beavató, improvizációs, kis nézőterű előadások közül nem válogathattak. De szempont volt a vidéki, pesti, színházi társaságos és teátrumos rendezés. HERCZOG NOÉMI INTERJÚJA.
Ha kortársként jelöli magát bármi, önkéntelenül végigfut bennünk: mi is, ki is a kortárs? Az oroszban (róluk még lesz szó) ráadásul a kortárs megegyezik a korszerűvel – nálunk ugyan nem, de aspektusa ott bujkál a mi kortárs szavunkban is. V. GILBERT EDIT BESZÁMOLÓJA.
Orvosok és páciensek egy beteg rendszerben – a fakó endékás miliő zárkózott, gyanakvó világában bontakozik ki Christian Petzold finom, eszköztelen drámája. Az idei Berlinálé első szenzációja. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA.
Néhány bőrönddel érkeztek az előadók - szó szerint és képletesen is. A túlzsúfolt, realista színpadképet felváltotta az erősen stilizált, funkcionális díszletezés, legalábbis az idei Desiré fesztivál előadásainak tanulsága szerint. PÁL-KOVÁCS RAMONA BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ.
Az idei Anilogue teljesítette kitűzött célját: a közelmúltban készült, a világ élvonalába sorolható animációs munkákat mutatott be. VIZKELETI DÁNIEL ÖSSZEFOGLALÓJA.
Címkék: Anilogue 2011
< 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 >
Összes találat: 436 db, 30 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Augusztus 31-ig látogatható a Czóbel Béla életmű-kiállítás a MűvészetMalomban, Szentendrén. Kritikánkat itt olvashatják.

Tovább a cikkhez
Port.hu