HULLADÉDELGETŐ

Richard Strauss: Salome / Budapesti Nyári Fesztivál
2018.07.01.

Strauss Saloméja az operairodalom talán legsokkolóbb műve, épp ezért megbocsáthatatlan, ha olyan erőtlen előadás születik belőle, mint a margitszigeti volt. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HA ZSÓTÉR SÁNDOR VICCEL

Oscar Wilde: ERNST [komoly] AZ ÉLET (Bunbury) / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2018.06.28.

Zsótér Sándort nem híres komédiarendezőként tartja számon a magyar színházi kánon. Pedig van humora is, erre az ERNST [komoly] AZ ÉLET (Bunbury) című szombathelyi rendezése a bizonyíték. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A ROMLÁS LEGENDÁJA

Várkonyi Mátyás - Gunar Braunke – Ács János: Dorian Gray / Budapesti Operettszínház
2018.06.26.

„És szép?” – kérdezik a könyvben, egy asszonyra utalva. – „Úgy viselkedik, mintha szép lenne.” De mi lesz azzal, aki tényleg szép, ördögien szép, és ráadásul férfi? Oscar Wilde misztikus története decens horrorként viselkedik Réthly Attila rendezésében. Tovább a cikkhez

OLLÓ MINDIG VAN

Interjú Ellinger Edinával
2018.06.25.

A sokszínűség időigényes. Játék, tanítás, rendezés, felvételi, osztályvizsga. Ráadásul Ellinger Edina éppen doktori védésre készül a Színművészeti Egyetemen. VLASICS SAROLTA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MIÉRT ÉPPEN AMERIKA?

A New York-i Hungary Live Festival elé
2018.06.24.

Magyar idő szerint szombatról vasárnapra virradó éjjel, hajnali négykor a Szakértők koncertjével elstartolt New Yorkban az első magyar színházi fesztivál, a Hungary Live Festival. Öt nap előadásokkal, koncertekkel, workshoppal, szakmai beszélgetésekkel. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SEMMI KÜLÖNÖS

Várkonyi Mátyás - Miklós Tibor: Sztárcsinálók / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2018.06.21.

Mit is lehetne írni? Hogy jól elvoltam a zsöllyében? Hogy békén voltam hagyva a komfortzónámban? Hogy közben erre-arra kalandoztak a gondolataim, de azért nem maradtam le semmiről? Hogy mire hazaértem Budapestre, már csak valami homályos-kellemes utóíz maradt az egészből? CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JAJ, CICA

Bella Máté - Karafiáth Orsolya: A Macskadémon / Budapesti Operettszínház
2018.06.19.

Rém vicces produkció az Operettszínház Macskadémonja. Az albérleti revüre alkalmazott jelző használatát nem elsősorban az alapanyag, hanem inkább az azt csak a szükséges arányban komolyan vevő előadók tették indokolttá. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HOGY JÓL TUDJAK ADNI

Interjú Spolarics Andreával
2018.06.19.

Spolarics Andrea a Madách Színházban indult, majd rövid idő után Szolnokra szerződött, onnan Kolozsvárra, ahonnan díjakkal övezett és kihívásokkal teli hét év után hazajött, hogy részt vegyen a Bárka alapításában. Tovább a cikkhez

A KRITIKUSOK ELESTEK A SZÍNPADON

TESZT 2018 / Csiky Gergely Állami Magyar Színház, Temesvár
2018.06.18.

A Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozón idén a Revizor kritikusai vezették az esti szakmai beszélgetéseket. Csáki Judit, Proics Lilla és Puskás Panni Temesváron is A mi asztalunkat ülték körbe. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ANGAZSÁLT SZÍNHÁZ

TESZT 2018 / Csiky Gergely Állami Magyar Színház, Temesvár
2018.06.17.

Nem volt öltönyös-politikusos megnyitó, csak egyszerre valahogy elleptük a színház környékét, a teret, a fagyizókat. Jó meleg volt, amikor bementünk a fesztivál első előadására. Ja, nem ott, amire most gondolsz, hanem Temesváron, a TESZT-en. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

GIRL POWER

Gimesi Dóra: Hamupipőke / Vaskakas Bábszínház, Győr
2018.06.13.

A tündérmesék a korai Disney-rajzfilmek világával kiegészülve gyerekkorunktól fogva meghatározzák a női szerepekről alkotott képünket. Tovább a cikkhez

AZ EMBER TRAGÉDIÁJA KÉTSZER

Interjú Szemenyei Jánossal
2018.06.12.

Harminchat éves korára megállapodni látszik, nagyjából egyenlő távolságra lakik Kecskeméttől és a budapesti belvárosi színházaktól. A színész és a zeneszerző jól megfér benne, bár magának nem szívesen ír dalokat. Ha mégis úgy alakul, már tudja magát kívülről hallani. VLASICS SAROLTA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

SZEGÉNY, SZEGÉNY FÉRFIAK...

Ürgék / Katona József Színház, Kamra
2018.05.30.

Én megértem, hogy évad végén lazulni kell. Azt már kevésbé, ha egy színház - ráadásul épp a Katona - nagyjából az egész évadban lazul. Mintha nem lenne miről beszélni a színházban manapság, marad a szelíd és szolid perfekcionizmus. Már amikor. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„MINDIG LÁTSZIK AZ EMBER”

Beszélgetés Robert Sturmmal, a Wuppertali Táncszínház produkciós vezetőjével
2018.05.29.

2009, Pina Bausch halála óta nem volt egészestés bemutató a Wuppertali Táncszínház hétszázfős nézőtere előtt. 2018 kora nyarán két premier is követte egymást: az első Dimitris Papaioannou Seit Sie/Since She című hetvenperces darabja. Tovább a cikkhez

VALAMI, AMIT NEM LEHET MEGMAGYARÁZNI

Reflex 4 Nemzetközi Színházi Fesztivál, Sepsiszentgyörgy
2018.05.27.

Van a sepsiszentgyörgyi Reflex fesztiválnak valami határozott, szikár, stílusos eleganciája. Nemcsak a vizuális arculatában fejeződik ki, de abban is. STUBER ANDREA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez