< 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 >
Összes találat: 1120 db, 75 oldalon
Tavaly még őrült ötletnek tűnt, hogy a Magyar Állami Operaház a Sziget Fesztiválra műsort vigyen, idén pedig már úgy léptek a művészek a közönség elé, mintha mi sem lenne természetesebb ennél. TÓTH ENDRE BESZÁMOLÓJA.
Nekem a Sziget egy olyan lány, akibe szerelmes akarok lenni, de képtelen vagyok rá. Ha nagyon akarnám, jól érezhetném vele magam, hiszen szép, fiatal, kívánatos, csupa vidámság, valami mégis zavar benne, talán az, hogy mindig én fizetek. TOROCZKAY ANDRÁS ÍRÁSA.
„Háry János – opera”, olvashattuk a Szegedi Szabadtéri Játékok plakátjain, holott daljátékról van szó, amiből az előadás során eklektikus operett lett, sok prózával. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA.
A James Bond-filmek zenéiből összeállított koncert sikere után nem lehetett kétséges, lesz még folytatás. A filmzenei örökzöldekből összeállított program színvonalában és sikerében fölül is múlta a James Bond 60 koncertet. KOLOZSI LÁSZLÓ CIKKE.
Ugyan van-e naprakészebb látvány a színpadon, mint egy vízadagoló automata, egy bevásárlókocsi vagy egy csapat pomponlány? Oberfrank Pál a korkívánalmaknak megfelelő Carment próbált rendezni. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.
Nino Rotának legalább két dallamát bárki elfütyüli (a 8 és fél tablóihoz írt zenét, illetve a Keresztapa szerelmi dalát). De vajon hányan tudják, hogy tizenegy operát is írt? KOLOZSI LÁSZLÓ CIKKE.
A Budapesti Wagner-napok idén nem szolgált újdonsággal, hisz A bolygó hollandi premierjét a jövő évre időzítették, a nagy operák és zenedrámák közül már csak ez hiányzik a repertoárból, de ha a fesztivál törekszik a teljességre, akkor még talán a Rienzivel is találkozhatunk előbb-utóbb.
Barátaim elhívtak egy közeli rokonuk szalagavató ünnepségére, vidékre, ahol a kisváros parkjának színpadán a fiatalok műsorral készültek. A műsor után engem vizslatott mindenki, hogy én vagyok a kritikus, ez a munkám, mondjam meg, úgy szakmailag ez milyen produkció?
Tompos Kátya és Hrutka Róbert közös estje keresztülvezetett Európán, s közben érzékletessé tette, miért is más, ha egy színésznő énekelni kezd. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA.
Idén már tényleg csak kis híja volt annak, hogy Rátgéber László átugorja az Orfűi-tavat, Péterfy Bori stage divingolt, a Kispálból pedig nem lett Omega. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA.
A városmajori Szabadtéri Színpadon bemutatott Piszkos Frednek nincs több köze Rejtő Jenő világához, mint az eddig elkészült bármelyik magyar Rejtő-adaptációnak. Ez még akkor is így van, ha az abszurd szerepekre kivételesen sikerült alkalmas színészeket találni. KOLOZSI LÁSZLÓ KRITIKÁJA.
A finn hegedűs, Pekka Kuusisto neve nem ismeretlen a magyar közönség számára: Budapesten is járt már, Kaposváron pedig szinte minden nyáron láthatjuk és hallhatjuk őt. Június 10-én a Mahler Kamarazenekarral lépett fel a Zeneakadémia Nagytermében. TÓTH ENDRE CIKKE.
Az intézmény rezidens zenekaraként rendezte a Concerto Budapest azt a hangversenyt a Zeneakadémia Nagytermében, amelyen előbb a Csajkovszkij-hegedűverseny hangzott fel Alena Bajeva közreműködésével, majd Beethoven 7. szimfóniáját adta elő a zenekar, mindkettőt Keller András vezényletével.
Bartóktól Bartókig – ezt a mélyértelmű címet viselte a Muzsikás együttes és a Szent Efrém Férfikar közös koncertje, amelynek műsorában Bartókot férfikari művei, az önmagától önmagáig megtett utat pedig az a népzenei élmény jelentette, amely kórusműveiben is megjelenik. MALINA JÁNOS ÍRÁSA.
A Skót Kamarazenekar számos jellemzőjében különleges együttes. Főleg, ha egy olyan zongoristával muzsikálnak együtt, mint Piotr Anderszewski. CSABAI MÁTÉ CIKKE.
< 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 >
Összes találat: 1120 db, 75 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Füst Milán és felesége, Helfer Erzsébet műgyűjteménye szeptemberig tekinthető meg a Petőfi Irodalmi Múzeumban. Kritikánk itt olvasható.

Tovább a cikkhez
Port.hu