< 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 >
Összes találat: 407 db, 28 oldalon
Wuppertál nem tartozik a leglátogatottabb német városok közé, de két jelenség miatt feltétlenül figyelmet érdemel: az egyik a függővasút, amely a járókelők feje fölött cikázva szeli át az utcákat, a másik a koreográfus, Pina Bausch. NAGY BORI ÍRÁSA.
Gergye Krisztián nyáron elkezdett Trilógia Maratonjának harmadik része, a Csendélet zajjal című produkció kitekintés, lezárás, összefoglalás, búcsú. De mintha ez a finisszázs nemcsak A Nyolcak című kiállítást búcsúztatná. KELEMEN ORSOLYA KRITIKÁJA.
Hód Adrienn különös, egyszerre távolságtartó, mégis magához vonzó koreográfiát mutatott be a MU Színházban. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA KRITIKÁJA.
A megtévesztő névre „átkeresztelt” budapesti őszi fesztivál egyik vendégművésze Nagy József (Szkipe) volt, akinek két igen eltérő karakterű, ám azonos lényegű produkcióját lehetett látni. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA.
A hip-hop kultúrát Los Angelesben magába szívó, Montréalban klasszikus balettet tanuló, a kortárs táncba is belekóstoló Victor Quijada kanadai székhelyű, de világszerte turnézó társulata a technikai tudása mellett pimasz lazaságával veszi le a nézőt a lábáról. HALÁSZ GLÓRIA KRITIKÁJA.
Az ostor a végén csattant, s aki csattogtatta: Akira Kasai, a butoh fenegyereke (feneörege); hogy a földi pokolból, vagy a poklok poklából szólt-e hozzánk, mellékes, viszont derekasan leverte rajtunk a megrögzöttségeinket. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA, 2. RÉSZ.
Tatsumi Hijikata Tiltott színek című darabjának 1959-es tokiói bemutatója óta nem tudjuk pontosan, csak sejtjük, kapisgáljuk, hogy mi is az a butoh, de most hat előadással megint közelebb kerültünk hozzá. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA, 1. RÉSZ.
Határok feszegetése, lázadás a ránk kényszerített szerepek ellen a színpadon, falak lebontása a színpad és a nézőtér között. Mindez kerekesszékkel és anélkül, futva, táncolva, öltözködve, vetkőzve, pofozkodva. Pillanatképek az L1danceFest utolsó három napjából. MAUL ÁGNES ÍRÁSA.
Szeretek fesztiválozni a hangulatért. Mert viszonylag rövid idő alatt – ezáltal koncentrált formában – lehet látni, monitorozni a főbb csapásvonalakat. Szeretek fesztiválozni – de miért érdekelné e tény az olvasót? SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA ÍRÁSA.
A nyolcvanas évek kortárs táncának botrányhősnőjéből lett mára önálló társulatot vezető, elismert koreográfus és rendező. Csapatával közösen készült Cabaret című előadását jelölték a Színikritikusok Díjára. SISSO INTERJÚJA.
Budapest első élményszínháza, multifunkciós ház, XXI. századi épületegyüttes, a jövő kulturális öröksége - ezek a lelkesült jelzők váltogatják egymást a XIII. kerület új kultúrháza, a Radnóti Miklós Művelődési Központ, azaz RaM kapcsán. HAMVAY PÉTER ÍRÁSA.
A miniszter döntött: múlt héten megalakult a Színház-, a Tánc- valamint a Zeneművészeti Bizottság. A legnagyobb lobbi a színháznál volt, itt a finanszírozási rendszer aljáig ette be magát a politika. NAGY GERGELY MIKLÓS ÖSSZEFOGLALÓJA.
A magyar kritikus arról ismerszik meg Bécsben, hogy csak nagy vadakra utazik. Van is némi lelkiismeret-furdalása emiatt, hiszen az Impulstanz, amióta világ a világ, elsősorban az új nemzedék fesztiválja. De hát a magyar kritikus csóró kritikus, pénztárcájából a kísérletezőkre már nem futja.
Gergye Krisztián Társulata tízéves fennállását különleges, egy teljes évadot átfogó performansz-sorozattal ünnepli. A Trilógia Maratonnak nevezett projekt tizennégy, trilógiákba szerveződő stációja különböző helyszíneken, egyszeri bemutatóként kerül közönség elé. VARGA ANIKÓ ÍRÁSA.
Bécs egyhónapos táncfesztiválja, a 28. alkalommal megrendezett ImPulsTanz felütéseként három előadáson vendégszerepelt a Volkstheaterben a kanadai La La La Human Steps a New Work by Édouard Lock című darabbal. A lényegre törő cím összefoglalja az előadás puritánságát. MEGYERI LÉNA KRITIKÁJA.
< 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 >
Összes találat: 407 db, 28 oldalon

Kiemelt ajánlónk

A CAFe Budapest számos színházi és irodalmi eseményt, bemutatót kínál. Az ajánló itt olvasható.

Tovább a cikkhez
Port.hu