< 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 >
Összes találat: 856 db, 58 oldalon
Tegyük fel, hogy a forradalom valami olyasmi, amit meg lehet fogni. Nem olyan nagy képtelenség ez, a forradalmakhoz gyakran kapcsolunk arcot, általában egy kócos, lángoló tekintetű fiatalembert lezseren elhanyagolt ruhában. IBOS ÉVA ÍRÁSA.
Címkék: Ludwig Múzeum
A szegedi Móra Ferenc Múzeum a mostani kiállítás tervezése során szerencsésen talált rá az ókori Egyiptomra, mint a radikálisan pluralizálódott mai múzeumi közönség tagjai, csoportjai számára közös nevezőt jelentő népszerű hívószóra. TÓTH ÁKOS ELEMZÉSE.
Hogy milyen a holland képzőművészet ma, Rembrandt után négyszázötven évvel, arról fogalmat alkothatunk a Trafó Galériában, ahol most három fiatal vendégművész(nő) lazán elegáns kiállítása látható. IBOS ÉVA KRITIKÁJA.
Címkék: Trafó Galéria
Holokauszt-emlékműnek fogja mondani a köznyelv, pedig mindazoknak emléket állít, akik az ELTE bölcsész- és természettudományi karának hallgatói vagy tanárai voltak, és a második világháborúban haltak meg. Csak hát tényleg, a legtöbbje zsidó volt. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA.
Kezeket fel, aki még nem tévedt el benne soha! A széles, sima út is váratlan kanyart vehet, nem árt készülni a nem várt találkozásokra.
Azok a művészetkedvelők, akik számára a polgár, polgári szó értékkel bír, mindig is kivételes becsben tartották a XVII. századi holland festészetet. Most egy csodálatos kiállításon találkozhatunk vele Budapesten; néhány olyan képpel is, amelynek itthoni viszontlátása szinte hihetetlen szenzáció.
A holokauszttal foglalkozó művészet számtalan előírással szembesül, rengeteg „kell” („emlékezni kell”) és „nem szabad” (viccelődni, összehasonlítani, mimetikusan ábrázolni stb.) határozza meg, hogyan nyúlhat hozzá egy műalkotás e témához. SZŰCS TERI ÍRÁSA.
Címkék: FKSE
A fotográfiának nagyon hosszú utat kellett megtennie, mire befogadták a művészetek közé. És ebben Amerikának nagy szerepe van, a MoMÁ-nak (Museum of Modern Art) pláne. VÁRADI ANDRÁS ÍRÁSA.
Roma kultúra a belvárosban. Súlyos téma, pro és kontra sztereotípiákkal terhelve. A kultúrát alattomosan deformáló intézkedések nem arra sarkallják a szellem embereit, hogy elemző kritikával viszonyuljanak a jelenségekhez, leginkább arra érezne kedvet az ember, hogy hallgasson.
A Mai Manó Ház Budapest egyik legszebb múzeuma, bár ezt ritkán vesszük észre, nemcsak azért, mert nincs előtte impozáns klasszicista lépcsősor, vagy történelmi szoborkompozíció, hanem mert inkább a benne rejlő tartalomra koncentrálunk.
20 éves a soproni Alkalmazott Művészeti Intézet. Éppen annyi idős, mint a Z-generáció tagjai.
Valljuk be, miközben a teremőr nem lát minket, szeretünk újra meg újra eljátszani a gondolattal, hogy hozzáérünk valamelyik festményhez – sőt, némelyiket talán még meg is nyalnánk. Efféle éhségünket csillapíthatjuk a pécsi Néprajzi Múzeumban, a Konyha a tükörben című kiállításon.
A medencék esztétikájának tragikuma nem absztrahált tragédia többé, hanem kortársi dráma. Nem kalkulált, de nem is irányítható, legfeljebb aggódva lehet figyelni, ahogy a tét emelkedik. KÜRTI EMESE KRITIKÁJA.
Címkék: Vojnich Erzsébet
Tanítják festőéknél: amikor elindulsz, pakolj föl minél több dolgot a képre, aztán majd lassan, ahogy keresed az egyetlen, a tiszta mondatot, minden, aminek nincs helye úgyis lekopik onnan. SZÜTS MIKLÓS KIÁLLÍTÁSMEGNYITÓJA.
Címkék: Krajcsovics Éva
A melegvizet nem kell feltalálni, avagy minden remek ötlet közkincs: az egy évvel ezelőtti Ganymed Goes Europe nyomán készült Textúra 2014 című produkció a Szépművészetiben előre vetíti sorozat-jellegét. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA.
< 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 >
Összes találat: 856 db, 58 oldalon

Kiemelt ajánlónk

BÍROD A KRITIKÁT? MENNYIRE? NAGYON? AKKOR TÁMOGASD!

Tovább a cikkhez
Port.hu