< 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 >
Összes találat: 1615 db, 108 oldalon
Olykor az igazság áttöréséhez éppen a plakatív tehetség, a furcsának, különösnek, marginálisnak a sémává emelése kell: a szabadságharchoz jól tüzelő, bejáratott poénokra van szükség. FORGÁCH ANDRÁS ELEMZÉSE.
Próbálom megérteni, hogy a KoMa Társulat mi végre választotta ki Shakespeare drámái közül épp az Athéni Timont. Próbálom, de nem értem. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA.
Kellenek ilyen darabok a színházba, hogyne kellenének: muszáj beszélni olyan témákról, amelyekről fehér asztal mellett nem illik, mert nem szokás. De biztos, hogy így? JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
„A fogalmak nélküli létezést kutattam, egyfajta új érzékelést. Mindenben ezt kerestem” – állítja Ambrus Sebestyén Anamnesis című novellájának elbeszélője, amikor elmagyarázza, milyen indíttatásból figyeli a tizenegy emeletes háztömb lakóinak mindennapi életét. KELEMEN ORSOLYA ÍRÁSA.
Bár a vita, amelyben ez a hozzászólás megjelenik, a színházkritikáról szól, amikor a felkérés után hamarjában végiggondoltam, kiket tartok igazi nagy kritikusnak, két kivétellel csupa alkotóművész jutott eszembe. A két kivétel pedig két zenetudós. FÁBRI PÉTER ÍRÁSA.
Garaczi László EMKE – Volt egyszer egy kávéház című darabját NEM írta meg, és ilyenformán tökéletesen működött együtt Bagó Bertalannal, aki NEM rendezte meg az előadást. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA.
Mindenkinek van „homlokzata”, amit tevékenységeivel épít, és amit védeni próbál. A kritikus felhatalmazva érzi magát, hogy mások homlokzatát lerombolja – nem csoda hát, ha ellenségesen viszonyulunk hozzá. ZSIGMOND ANDREA ÍRÁSA.
A hétköznapi rutin, az unalom egyenlő a nemléttel, az új élet pedig szükségszerű veszteségekkel jár. Az átmeneti boldogságért mindig fizetni kell, az ár annál nagyobb, minél inkább elmerülünk benne. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA.
Szappannal szájat mosatnak velünk, ha szóvá tesszük, hogyan jelenik meg a „család” elvont ideája a valóságban – finoman szólva – a maga tökéletlenségében. Ma nem a gyerekbántalmazás illetlen, hanem ha valaki beszélni akar róla. HERCZOG NOÉMI KRITIKÁJA.
Rendhagyó irodalomóra – a leginkább talán így határozhatnánk meg Bächer Iván Szép Ernő-előadásának műfaját, amelyhez ezúttal nem a szerző, hanem a kiváló Ökrös Ottó zongorajátéka kínált muzikális alapot. LÁSZLÓ FERENC CIKKE.
Talán itt az ideje önvizsgálatot tartani. A kommunikációs folyamatnak – ha ez az – a kényelmesebbik végén állunk: jegyet kérünk, beülünk, nézünk, hazamegyünk, megírjuk, elküldjük. Néha a nyakunkba akad egy-két bírósági eljárás, de érdemben minket nem kritizál senki. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA.
A történelmi kontextusba ágyazott társadalomkritika, a görög tragédiákat idéző vérfertőzés és a „színház a színházban” következetesen végigvitt koncepciója ellenére a Képmutatók cselszövése a fegyelmezett alakítások és a mértéktartó rendezés miatt érdemel elismerést. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA.
Bogdanov Edit sommás egyszerűséggel fogalmazza meg a kérdést: „Szükség van-e kritikára?” Később kiderül, a színikritikára gondol. A különbségtétel viszont fontos lenne, hiszen irodalom és színház legalább annyiban különbözik egymástól, mint amennyi átfedés van közöttük.
A Színikritikusok Díjának átadó ünnepségét megelőzően számos interjú készült, melyek megpróbálták feltérképezni a jelöltek kritikához és kritikushoz való viszonyát. A válaszok apropóján az alábbi szöveg a kritika céljáról, feladatáról és létjogosultságáról elmélkedik. BOGDANOV EDIT ÍRÁSA.
Kevés olyan tényező lehet a VIII. kerület sűrűjében lakó gyerekek életében, amiért irigyelni lehet őket, ám a 20 forintos operettben való részvételért sok mindent megadtam volna. A projekt által elfoglalt telken tölteni a nyár legszebb napjait vetekszik Tutajos és Bütyök tüskevári kalandjaival.
< 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 >
Összes találat: 1615 db, 108 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Augusztus 31-ig látogatható a Czóbel Béla életmű-kiállítás a MűvészetMalomban, Szentendrén. Kritikánkat itt olvashatják.

Tovább a cikkhez
Port.hu