< 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 >
Összes találat: 1565 db, 105 oldalon
Van az úgy, hogy az ember szívesen kiszakadna a mindennapos robotból, és csupán arra vágyik, hogy valaki végre észrevegye: a kopottas egyenruha alatt érző szív dobog. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
Mélyen gyökerező és megokolt idegenkedéssel készültem az új operaházi Bolygó hollandi-produkcióra. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA.
A címbeli kifejezés – Действующие лица – oroszul annyit tesz, mint magyarul Makai Imre fordítása elején a Személyek felsorolás. A Nemzeti premierjén a színmű valamennyi alakjával együtt mindenki „szereplő”, aki csak jelen van a teremben. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA.
Tizenötmillió magyar színházát fogja igazgatni, ha betartja a szavát Vidnyánszky Attila a Nemzeti Színházban. Ne tegye. PARÁSZKA BORÓKA ÍRÁSA.
Mitől érezzük fájóan aktuálisnak Mrożek – számos lengyel kritikus szerint – „hosszúra nyújtott egyfelvonásosnak ható, lélektanilag elnagyolt figurák problematikus dialógusban” előadott darabját? NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA.
Mezítelennek mutatkozik a Kelemen László Kamaraszínház színpada; Ambrus Mária gyakorlatilag teljesen lecsupaszíttatta a teret. A négy világító neoncsőn kívül csak a padló tudatosítja a terembe lépő nézővel, hogy itt ma előadást fog látni. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA.
És azt ismerik, hogy bejön három favágó és egy zenész a színpadra? A svéd Cirkus Cirkör akrobatái ráérősen, de azért nagyon profin mesélnek viccet, két poén között – meg néha helyett – pedig zenélnek is nekünk. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
Attól, hogy azt gondoljuk: kiemelt nemzeti intézmények és/vagy önkormányzati színházak igazgatói pozíciójára nem kell föltétlenül pályázatot kiírni, még nem biztos, hogy ugyanazért gondoljuk ezt, mint L. Simon László kulturális államtitkár. ÜZEN A SZERK.
„A választott politikusok – legyenek állami vagy önkormányzati vezetők – az általuk felügyelt kulturális intézmények vezetőiről jelenleg nem dönthetnek közvetlenül.
Schilling Árpád Rigoletto-rendezésének német kritikai fogadtatása többnyire a Bajor Állami Operaház premierközönségének reakcióját visszhangozza. KRICSFALUSI BEATRIX KRITIKAI SZEMLÉJE.
A korrupció és a román-magyar-ultramagyar együttélés témáira íródott Bányavakság helyszíne a Bányavirágból ismerős, reménytelenségbe süppedt erdélyi falu, ahol nem pusztán az alagút végén nem látni a fényt, de a bejárat sem volt túl világos. Ezért aztán mindenki masszívan töményezik útközben.
Sehol egy púpos udvari bolond vagy egy naiv, riadt szemű lány. Nyoma sincs a daliás hercegnek és fényűző udvartartásának. Schilling Árpád számot vet a Rigoletto játékhagyományával, hogy aztán szembeforduljon vele, így újraértelmezve az életidegen, sokat látott szereptípusokat.
Ha színre lép, megtelik élettel az Átrium színpada. Alkoholista tiszteletest játszik nagy önfegyelemmel. Tévelygő lelkek védőangyalaként maga is áldozattá lesz a groteszkre hangolt tragikomédiában. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA.
Bodó Viktor a grazi színház évadnyitó előadásaként az osztrák társulattal és saját csapatával koprodukcióban vitte színre Franz Kafka harmadik, szintén töredékben maradt regényét, az Amerikát. Ezzel teljessé vált az oeuvre – legalábbis színházi értelemben. MIKLÓS MELÁNIA ELEMZÉSE.
Január elején a kanadai Cirque Éloize tizenkét világjáró művésze új műfajt hoz a Fesztivál Színházba: a következő hónapokban az új cirkusz jelesei teszik tiszteletüket a Művészetek Palotájában. A sorozat szerkesztőjével, Vági Bencével beszélgettünk. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA.
< 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 >
Összes találat: 1565 db, 105 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Április 23-án a Katonában A borbély című előadás látható. Kritikánkat itt olvashatják.

Tovább a cikkhez
Port.hu