A TITOK TERMÉSZETÉRŐL

Fejérvári János, Fejérvári Zoltán és Varga Gábor koncertje
2018.09.18.

A Magyar Rádió Márványtermében szeptember 11-én rendezett kamaraestnek már a műsorösszeállítása tiszta költészet volt. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„A VISZLÁT, NER!-REL MI SEM JUTOTTUNK VOLNA TOVÁBB”

Beszélgetés Siklósi Örssel, az AWS énekesével
2018.08.05.

A Dal-győztes AWS frontembere a popzenébe irodalmat, a mainstreambe metalt vinne, miközben a baloldali undergroundnak éppúgy büszke tagja, mint egy újszínházas előadásnak. SOÓS TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Siklósi Örs

AZ ÉLET VIHARAIRÓL

"A remete visszatér" - A Fesztiválakadémia koncertje
2018.08.02.

Az Európa hajón tett kirándulás után ötödik, július 27-i hangversenyével a Fesztiválakadémia visszatért voltaképpeni helyszínére, a Zeneakadémiára, azon belül a Solti Terembe. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉLKÉSZ CIRKUSZ

Kálmán Imre: A cirkuszhercegnő / Miskolci Nemzeti Színház, Budapesti Nyári Fesztivál
2018.07.31.

Az élet olyan, mint a Lánchíd, akarom mondani, az élet olyan, mint a cirkusz. Hol a porond: kint-e vagy bent? LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VILÁGLÓ RÉSZLETEK

A Fesztiválakadémia nyitókoncertje
2018.07.30.

Az idei, harmadik Fesztiválakadémia, Kokas Katalin és Kelemen Barnabás nyári zeneakadémiai kamarazenei rendezvénysorozata igen tartalmas és sokszínű hangversennyel vette kezdetét. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ EMBERKE TRAGIKOMÉDIÁJA

Vajda Gergely: Az óriáscsecsemő / Armel Opera Festival
2018.07.12.

A társadalom bedarálja az egyént, ám az operairodalom még ebből a szomorú és alighanem örök tényből is profitálhat. Erre bizonyság Vajda Gergely első - és egyszersmind legutóbbi operája, Az óriáscsecsemő. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A FEKETE DON

Quincy Jones 85 a Sportarénában
2018.07.11.

Július 16-án este az amerikai zeneipar egyik igazi óriása ünnepelte a születésnapját Budapesten. De vajon miért nem érdekelt ez szinte senkit sem? GREFF ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A LASSÚSÁG DICSÉRETE

Melody Gardot koncertje / Müpa
2018.07.10.

A YouTube-korszakban, amikor az interneten már nemcsak klipeket, hanem teljes koncertfelvételeket is nézhetünk, élőben vajon mennyire vonzó és érdekes egy lírai dalokat előadó, halk szavú, folyton feketében járó, tekintetét sötét napszemüveg mögé rejtő énekesnő? OROSZLÁN ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VERDIMUSICAL

Verdi: Rigoletto / Szegedi Szabadtéri Játékok
2018.07.09.

A musicalsikerek nyomába eredt Harangozó Gyula, amikor művészeti vezetőként a Rigolettót választotta a Szegedi Szabadtéri Játékok idei operabemutatójának. MÁROK TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HANGOK A SÖTÉTBŐL

A Hungary Live Festival mögé
2018.07.09.

Céloztam rá: New Yorkból alig valami látszik az európai, pláne a magyar színházi világból. Az először megszervezett Hungary Live Festival ezen kívánt változtatni. A jetlag elmúltával ideje van az összegzésnek. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A MÁSIK RÓMEÓ

Beszélgetés Kocsis Dénessel
2018.07.09.

Az István, a király címszerepére készülő Kocsis Dénessel, a Budapesti Operettszínház művészével pályája ívéről, a kollégákkal és a közönséggel való kommunikációról beszélgettünk. Meg arról, mire gondolt, amikor még Rómeó tálcatartója volt a színpadon. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

EURIDICE ÉS NEJE

Gluck: Orfeo & Euridice / Armel Opera Festival
2018.07.09.

Két nő szerelmét beszélte el Gluck operája az Armel Operafesztivál nyitóelőadásán. Friss és üde produkciót láttunk, amely erőszakoltságtól mentesen kortársiasított egy klasszikust. CSABAI MÁTÉ CIKKE. Tovább a cikkhez

ÉJJEL KETTŐ A FÉRFIVÉCÉBEN

Fishing on Orfű 2018
2018.07.09.

Ha egy zenekar tényleg annyira szeretne befutni, mint a Csoki és Hipo, akkor érdemes nekik kicsit segíteni. A kilencvenes évek magyar popzenekarainál már úgyis megtanultuk, hogy bárkiből lehet sztár. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BIZONYTALAN IDŐK

King Crimson / Müpa
2018.07.02.

A saját múltjára annak felidézésével fátylat borító King Crimson tizenöt év után tért vissza Magyarországra. Döbbenet maradt utána. Nem áll jól a zenekarnak a nosztalgia-kabát, s úgy taroltak végig a repertoáron, hogy annak legfeljebb néhány dal erejéig volt múltidéző hangulata. RÁTOSI MILÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HULLADÉDELGETŐ

Richard Strauss: Salome / Budapesti Nyári Fesztivál
2018.07.01.

Strauss Saloméja az operairodalom talán legsokkolóbb műve, épp ezért megbocsáthatatlan, ha olyan erőtlen előadás születik belőle, mint a margitszigeti volt. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez