< 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 >
Összes találat: 1201 db, 81 oldalon
A műsorfüzet is a koncert része, így egyszer-egyszer e hasznos vagy éppen bosszantó szövegeknek is kijár a kritikusi figyelem. MALINA JÁNOS ÍRÁSA.
Gidon Kremer már sokszor megörvendeztette a magyar közönséget valami ritkával és becsessel. Most is ezt tette, megszólaltatván Sosztakovics barátja, Mieczyslaw Weinberg Hegedűversenyét. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA.
Nem minden párbaj szükségszerűen halálos kimenetelű, és szerencsére a Művészetek Palotájában megrendezett Orgonapárbaj során sem a tragédia okozta sokktól állt el a lélegzetünk. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA.
Úgy voltam Pinchas Zukermannal, mint hűséges lottózó a telitalálatos szelvénnyel. Évtizedeken át nem ragyog fel a szerencse mosolya – de amikor már nem is számít rá az ember, akkor váratlanul mégis. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA.
A Müpa által rendezett, Vashegyi György nevével fémjelzett Régizene Fesztivál záróhangversenyén Mendelssohn első oratóriuma, a Paulus szólalt meg a napokon át Budapesten tartózkodó, korábban Bach h-moll-miséjét is elvezénylő neves flamand karmester, Philippe Herreweghe irányításával.
A Savaria Szimfonikus Zenekar két fiatal zenészt, illetve Brahms első zongoraversenyét és Beethoven Eroicáját hozta a Művészetek Palotájába. A karmester Madaras Gergely, a szólista Palojtay János volt. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA.
Gyakran lehet muzsikusok, főképp zongoraművészek között olyan megkülönböztetésekről hallani, miszerint az egyik előadó virtuózabb alkat, a másik pedig kontemplatívabb, magába fordulóbb. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA.
Szemerédy Alexandra és Parditka Magdolna Puccini Toscáját állította színpadra a Hannoveri Állami Operában. A magyar rendezőpáros előadása erőteljesen beszél politika és művészet kapcsolatáról, illetve a szabad individuum lehetetlen helyzetéről egy totalitárius rendszerben.
Advent második vasárnapján mutatták be az Erkel Színházban a német romantikus opera első nagy mesterművét, amely a második világháború óta nem került az Operaház színpadára/színpadaira. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA.
A bűvös vadász Carl Maria von Weber operájában a Fekete Vadász. A játékhagyományban ilyenkor fekete egyenruhában járkál egy félelmetes, gonosz alak, szúrósan néz, s amikor kell, azt mondja (nem énekli), hogy: „Itt vagyok.” JÁKFALVI MAGDOLNA KRITIKÁJA.
Szabóki Tündével a Zsótér Sándorral való munkáról és a Crescendo Nyári Akadémiáról beszélgettünk. MÁTRAI DIÁNA ESZTER INTERJÚJA.
Egy fiatal karmestertől nem csupán tüzet és lendületet lehet várni. Robin Ticciati és a Fesztiválzenekar egy évszázadnyi francia zenéből válogatott a Művészetek Palotájában. CSABAI MÁTÉ CIKKE.
A végletek könyve Várkonyi Judit harmadik portrékötete: egyszerre felemelő és lesújtó olvasmány egy tipikusan magyar kálváriáról, avagy hogy jut el az ember a veronai Arénától a nyolcadik kerületi komfort nélküli bérlakásba? JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
Két befejezetlen szimfónia között egy dalciklus, amely idő előtt véget ért életekről szól. Thomas Hampson lépett fel a Concerto Budapest vendégeként a Művészetek Palotájában. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA.
Lovasi Andrásról annyira jó ötlet könyvet írni, hogy ha Lévai Balázs most nem tette volna meg, akkor öt éven belül én álltam volna neki. PUSKÁS PANNI RECENZIÓJA.
< 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 >
Összes találat: 1201 db, 81 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Esterházy Péter Hasnyálmirigynapló című kötete a könyvhéten jelent meg. Németh Gábor érzékeny, tűnődő írása itt olvasható.

Tovább a cikkhez
Port.hu