< 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 >
Összes találat: 857 db, 58 oldalon
Gerhes Gábor új kiállítása a paranoia-retorikák és az összeesküvés-elméletek mélyére kalauzolja a nézőt, hogy egy olyan új, illetve ősrégi renddel szembesüljön, mely felforgatja a világról alkotott elképzeléseit. NEMES Z. MÁRIÓ KRITIKÁJA.
Pár éve, egy olasz lakberendezési magazint lapozgatva – az elvárhatóval ellentétben - nem a kanapék láttán, hanem a formatervezett csaptelepeknél gyökerezett földbe a lábam. Így az „olasz design” szókapcsolat hallatán még ma sem a Ferrari, hanem a vízcsap jut először az eszembe. IBOS ÉVA KRITIKÁJA.
Az építészeti kiállítás hálátlan műfaj. Két dimenzióban beszélni három dimenzióról olyan, mint elmesélni a tökfőzeléket. Pedig az mégsem járja, hogy Makovecz Imrén kívül ne tudjon más hazai építészt nevesíteni a művelt magyar. ZÖLDI ANNA KRITIKÁJA.
A festő él, és mivel aktuális, óriáskivetítőre, dolby surroundra és shoppingcenterre vágyik. A Váci1 Üzletház igyekszik minden érzékszervünket megragadni, hogy korszerűen csodálkozhassunk rá Van Gogh festményeire. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA.
Címkék: Van Gogh
Aki valaha félt már múzeumos nénitől, tudhatja, nincs csodásabb, mint szabadon kóborolni egy tárlat termeiben. Hát még, ha a csellengve értelmező sétába beszáll néhány remek író, pár színész, és közös játékba kezd a publikummal.
Félmeztelenül, kiszolgáltatva, túl a társadalmilag normálisként elfogadott létezés határain előbukkannak a női lét rejtett fájdalmai.
„A mézkészítésnek pedig egyetlen értelmes okát és célját abban látom, hogy én a mézet megegyem” – vallja Micimackó, ám a Műcsarnok hátsó teraszán működő közösségi méhészet azt igyekszik bizonyítani – a mézfüggő mackó súlyosan téved. ZÖLDI ANNA ÍRÁSA.
Címkék: Műcsarnok, Városliget
Kicsit olyan, mint a body art, kicsit olyan, mint a land art. Lepedőmosás, kenyérsütés, törött porcelánbabák… Baglyas Erika képző- és performanszművész munkái egyszerre beszélnek valami absztrakt dologról és egyszerre nagyon intimek. SIMON BETTINA KRITIKÁJA.
Az elhalt sejtek előbb-utóbb az egész szervezet pusztulását okozzák. Részenként meghalni sokkal kínosabb, mint hirtelen felindulásból. Kis, városi halálok – a város sejtjeinek pusztulása ellen veszi fel a küzdelmet a Kortárs Építészeti Központ LAKATLAN elnevezésű kutatása és programsorozata.
Skype-on készített akt, külvárosok szeméttakarója és a nagymama a sodrófával – akkor kerülnek egymás mellé, amikor fiatal magyar fotográfusok lefényképezik őket. SIMON BETTINA ÍRÁSA.
Ha az egyszeri járókelő a Király utcában hirtelen arra lesz figyelmes, hogy valaki rácsatlakoztatja az elektromos gitárt a parkolás-gátló betoncölöpre, szeme se rebbenjen.
Mire való a könyv a digitális világban? Például szép. És van benne valami intim, ami a megfogható irodalmi élvezet nosztalgikus világába repít. Jakatics-Szabó Veronika Olvasónapló című kiállítása a Mélycsarnokban próbálja a könyv papírvilágába beszippantani az olvasót. FÜRTH ESZTER KRITIKÁJA.
Hányszor is léphetünk ugyanabba a folyóba? Az OSA Archívum Centrális Galériájában látható Végképp eltörölni… című plakátkiállítás amellett érvel, hogy ez bizony már a második forduló… ZÖLDI ANNA ÍRÁSA.
Címkék: OSA Archívum
Miközben a nagyberuházások csendben hervadoznak, a budapesti főépítész a város apró sebeit igyekszik begyógyítani. A Főváros a használaton kívüli ingatlanok problémájára reagált a Rögtön jövök című ötletpályázattal, amely üres üzletek és kirakatok hasznosítására várt megoldásokat.
DrMáriás rikító iróniájáról Tom Wolfe, az amerikai zsurnaliszta jutott az eszembe, aki pikírt modorban, de élvezetes pimaszsággal osztotta ki a hetvenes években a legdivatosabb művészeket és műkritikusokat. Még a cím felét is tőle plagizáltam. IBOS ÉVA KRITIKÁJA.
< 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 >
Összes találat: 857 db, 58 oldalon

Kiemelt ajánlónk

BÍROD A KRITIKÁT? MENNYIRE? NAGYON? AKKOR TÁMOGASD!

Tovább a cikkhez
Port.hu