EGY PILLANATBA SŰRÍTVE
Színház /

EGY PILLANATBA SŰRÍTVE

Leonard Bernstein: A Quiet Place / BTF 2018

Bernstein A Quiet Place című operája annyira nyomasztó és antikatartikus, hogy az egyenes út a katarzishoz. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

DE MI VAN AZ EMBERREL?
Színház /

DE MI VAN AZ EMBERREL?

Beszélgetés Rózsa Krisztiánnal

A Kaposvári Egyetemen végzett, a k2 Színház egyik alapítója volt, majd két éve elszerződött a Miskolci Nemzeti Színházhoz. Rózsa Krisztiánnal a szakmai fejlődés lehetőségeiről, anyagi biztonságról, színház és magánélet viszonyáról, valamint Mohácsi Jánosról beszélgettünk. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ZENÉS ARANY
Színház /

ZENÉS ARANY

A képmutogató / Pesti Magyar Színház

Lehet-e Arany-balladákat rockosítva előadni? Miért ne, ha van hozzá elegendő zenei muníció… KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VILÁG KISEBBSÉGEI, EGYESÜLJETEK!
Színház /

VILÁG KISEBBSÉGEI, EGYESÜLJETEK!

Yael Ronen: Roma Armee

Yael Ronen kapta a hagyományosan az Európai Színházi Díjjal együtt átadott Új színházi valóságért díjat. Az esemény köré szervezett római fesztiválon az izraeli rendezőnő Roma Armee című, a berlini Maxim Gorki Theaterben, a közreműködőkkel együtt készített előadása szerepelt. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

LOST IN TRANSLATION
Színház /

LOST IN TRANSLATION

Just Filming – a Finn Nemzeti Színház vendégelőadása / Trafó

Kristian Smeds rendezése arra a kérdésre keresi a választ, hogy emberek hányféleképpen tudják nem érteni egymást. Az előadás válasza végül, hogy nem olyan sokféleképpen. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZSARNOK, ÖSSZERAGASZTVA
Színház /

ZSARNOK, ÖSSZERAGASZTVA

Tasnádi István: Kartonpapa / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár

Megérkezik bátyjához és annak családjához a gyászoló özvegy – oldalán fiával és halott férjével. Igaz, ez utóbbi kartonból van, ám a nő és a fiú elmondása szerint ő vezette az autót idáig… URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÉRREL ÍRT AKVARELL
Színház /

VÉRREL ÍRT AKVARELL

Tóth Krisztina: POKÉMON GO / Rózsavölgyi Szalon

Nem, nem lett dráma. Novella ez inkább, nagynovella vagy kisregény az élet kényszerű továbbadásáról s az asszonyi agyonverhetetlenségről, mely érték ugyan, bár errefelé az is fájdalmasan hiábavaló. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez