A TRÉFA NYOMÁBAN
Könyv /

A TRÉFA NYOMÁBAN

Beck András Raktárkészlet című szerkesztett kötetéről és kiállításáról

A Raktárkészlet középpontjában a Tréfa magyar kiadása áll, amely Rubin Péter fordításában 1968-ban jelent meg az Európa Könyvkiadónál (és párhuzamosan a pozsonyi Tatrannál). Terjesztésre Magyarországon nem(igen) került, bevonták illetve bezúzták, lappangó példányai kultuszkönyvvé tették... Tovább a cikkhez

NŐI TESTÉLMÉNY - HIGGADT KÖNYÖRTELENSÉGGEL
Képző /

NŐI TESTÉLMÉNY - HIGGADT KÖNYÖRTELENSÉGGEL

Frida Kahlo - Remekművek a mexikóvárósi Museo Dolores Olmedóból / Magyar Nemzeti Galéria

„A művészet történetében ő volt az első asszony, aki tökéletesen és megalkuvást nem ismerő őszinteséggel, higgadt könyörtelenséggel jelenítette meg a csakis a női nem által megtapasztalható általános és konkrét élményeket”. BORDÁCS ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGINT JÓT BESZÉLGETTÜNK, LILIKA
Képző /

MEGINT JÓT BESZÉLGETTÜNK, LILIKA

Schaár Erzsébet (1908-1975) SCHAÁR + Válogatás Zimányi László gyűjteményéből / FUGA

Aki jó szobrászatot akar látni (vagy a mai köztéri bronz és fa viccekről azt hiszi, hogy komoly), menjen el a FUGÁ-ba, és nézze meg Schaár Erzsébet kiállítását. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A JELENKOR ÖSSZES MŰVE HAMIS?
Képző /

A JELENKOR ÖSSZES MŰVE HAMIS?

Julien Rosefeldt: Manifesto / Magyar Nemzeti Galéria

Egy manifesztum kiadásához szükségeltetik sok korábbi híres kiáltvány, egy profi filmes stáb, egy nagyszerű színésznő, a nemzetközi művészeti világ múzeumi infrastruktúrája, nagy presztizsű filmfesztiválok, nemzetközi filmterjesztés és mozi hálózat. KÁNTOR VIOLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ARAB BETŰK MÁRIA ÉS JÓZSEF GLÓRIÁJÁN
Képző /

ARAB BETŰK MÁRIA ÉS JÓZSEF GLÓRIÁJÁN

Iszlám és Firenze. Művészet és Műkincsgyűjtés a Mediciektől a XX. századig / Uffizi Képtár és Bargello Múzeum, Firenze

Az iszlám és Firenze kapcsolatát mutatja be az Uffizi Képtár új kiállítása, amely a Bargello Múzeummal, a tárlat másik helyszínével közösen készült. Tovább a cikkhez

BIOFASISZTA CIRKUSZ
Képző /

BIOFASISZTA CIRKUSZ

Body kiállítás, Király utca 26.

A Király utca „eleven”, de a Body kiállítás végre megmutatja, hogy ennek az életnek az ára a tökéletes dehumanizáció, amikor az emberi gépezet feltárja élőhalott igazságát. NEMES Z. MÁRIÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez