„EZZEL ÚJNAK ÉRZED MAGAD?”

Mi a kortárs? / Stereo 5 Fesztivál, Trafó
2018.05.21.

A címben szereplő provokatív kérdést Szabó Székely Ármin tette fel a Stereo 5 Fesztivál Mi a kortárs? címre hallgató konferenciáján. Hogy mitől és hogyan lesz új valaki a kortárs színházban, azt rendkívül nehéz megmondani, a kerekasztal-beszélgetésekből legalábbis ez derült ki. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KOVÁCS PATRÍCIA FOR PRESIDENT

Second life / Orlai Produkciós Iroda, Hatszín Teátrum
2018.05.08.

Az Orlai Produkciós Iroda Second life, avagy Kétéletem című előadása erősen elgondolkodtatott arról, vajon mi lennék, ha nem újságíró. Remélem, nem lennék politikusfeleség, egyházi méltóság, George Michael vagy Jim Carrey. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

LET IT GO

Tünet Együttes: Burok - a táguló idő összehúzódásai / Trafó
2018.05.02.

Szülni nagy szívás, de azért megéri. Erről szól a Tünet Együttes új előadása, a Burok. Vagyis inkább a mondat első feléről. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ IGAZSÁG ODAÁT VAN

Euripidész: Helené, Kleist: A Schroffenstein család / Színház- és Filmművészeti Egyetem
2018.04.25.

Nem minden az, aminek látszik – irgalmatlan nagy közhely, tudom, de végül is megbocsátható, ha arra gondolunk, hogy az európai drámatörténet jó része ennek a klisének szétszálazására, folytonos újragondolására épül. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DE MI VAN AZ EMBERREL?

Beszélgetés Rózsa Krisztiánnal
2018.04.16.

A Kaposvári Egyetemen végzett, a k2 Színház egyik alapítója volt, majd két éve elszerződött a Miskolci Nemzeti Színházhoz. Rózsa Krisztiánnal a szakmai fejlődés lehetőségeiről, anyagi biztonságról, színház és magánélet viszonyáról, valamint Mohácsi Jánosról beszélgettünk. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

LOST IN TRANSLATION

Just Filming – a Finn Nemzeti Színház vendégelőadása / Trafó
2018.04.10.

Kristian Smeds rendezése arra a kérdésre keresi a választ, hogy emberek hányféleképpen tudják nem érteni egymást. Az előadás válasza végül, hogy nem olyan sokféleképpen. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

YOU CAN LEAVE YOUR HAT ON

Tim Firth: Naptárlányok / Pesti Magyar Színház
2018.04.02.

Tallós Rita rendezésének két felvonása a Magyar Színházban azt az érzést kelti, mintha két előadást látnánk ugyanazokkal a szereplőkkel. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DE VAN BENNE RENDSZER

Preiszner Miklós: Vérmedve / Grand Guignol Budapest, Bethlen Téri Színház
2018.03.28.

A Vérmedve metaelőadás, posztmodern játék, határait feszegető formai kavalkád, politikai kinyilatkoztatás és/vagy egy agyevő zombis zsánerparódia művéres, hasfelmetszős színpadi megvalósítása. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MI LEHET MÉG EBBEN ÉRDEKES?

Samuel Beckett: Godot-ra várva / Budaörsi Latinovits Színház
2018.03.25.

Sok Godot-ra várva előadásnál éreztem már azt, hogy tulajdonképpen többször ugyanazt a Godot-ra várva előadást látom. Ismerős, kissé unott bámészkodás ez, olyasmi, mint Vladimiré és Estragoné a drámában. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EGY BARÁTSÁG IGAZ TÖRTÉNETE

Kóda – utóirat két hegedűre / RS9 Színház
2018.03.21.

A Kóda című előadás arra bizonyíték, hogy az egyszerű, hétköznapi történetek is tartalmaznak elég muníciót egy jó előadás létrehozására, ilyen például egy életen át tartó barátság elmesélése. Nem kell hozzá sok, csak két hegedű és két jó színész. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PERMANENS LÁZADÁS

A Dühöngő ifjúság bemutatója elé
2018.03.08.

Az önmagáért való lázadást, a dühöngést, melynek oka van csak, iránya nincs, ma leginkább kamaszkornak nevezzük, a felnövés folyamatának részeként tekintünk rá. John Osborne korában nőtte ki magát ez a viselkedésforma először szubkultúrává, politikai kérdéssé. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÖZÖS NEVEZŐ

FACT Fesztivál 2018 / Színház- és Filmművészeti Egyetem
2018.02.13.

Öt előadással, öt megszólásmóddal, öt nagyon különböző látásmóddal találkoztam a Színház- és Filmművészeti Egyetem FACT Fesztiválján. Megfigyelhető volt a fiatal művészek lelkesedése, és az, hogy a verbalitás már nem a színházi nyelv elsődleges kifejezési formája. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NINCS OTTHON A MACSKA

Kovács András Ferenc: Egerek könyve / Vaskakas Bábszínház
2018.01.30.

A világ összes kultúrájának legfontosabb közös halmaza az ember. Ám ahol emberek vannak, ott vannak egerek is, akik között ugyanúgy megfigyelhetők a kulturális különbségek. Az Egerek könyve szerint legalábbis. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIBUGGYANÁSOK

Nimand – zenés stand up comedy Papp Réka Kingával és Darvas Kristóffal / Stúdió K
2017.12.18.

Tegnap annyi süteményt ettem, hogy ma hiába próbáltam bemenni a munkahelyemre. A fejem és a vállam még épp befért az ajtón, de a seggem kint maradt, úgyhogy kértem a kint ácsorgó kollégáimat, hogy nekifutásból lökjenek meg, ők neki is futottak, de a lökéstől kiszakadt az ajtókeret. Tovább a cikkhez

ÍGY BUKTASD MEG A KORMÁNYT ERŐSZAK NÉLKÜL

Szrgya Popovics: Útmutató a forradalomhoz
2017.12.03.

Szrgya Popovicstól megtanultam, hogy erőszak nélkül is le lehet váltani a korrupt, elnyomó hatalmat. Mondom is, hogyan kell! PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Szrgya Popovics