Magunkról

A REVIZOR kritikai portál; 2008 januárjától közöl kritikákat minden művészeti-kulturális területről. Az NKA kezdeti hathatós támogatása mögött az a szándék munkált, hogy 1. pótoljuk azt a hiányt, amely a nyomtatott és egyéb online sajtóban egyre inkább háttérbe szoruló szakkritika terepén keletkezett, 2. kísérjük szakkritikai figyelemmel azokat az alkotásokat, projekteket, amelyek a Nemzeti Kulturális Alap, illetve más állami források támogatásával jöttek létre.

A REVIZOR munkatársai nem pénzügyi ellenőrök, hanem kritikusok: már elismert tekintélyek és ítészi pályájuk kezdetén álló fiatalok vegyesen. Szándékoltan sokszínű társaság, amelynek tagjait mégis összeköti a tisztelet - a teljesítmény, a nyilvánosság és a véleményszabadság tisztelete. Immár harmadik esztendeje napi négy kritikával jelentkezünk, és elmondhatjuk: bírjuk az alkotók, kultúramunkások, művészek bizalmát, és megtaláltuk a saját közönségünket is: a kultúra és művészet terepén dolgozó, illetve a kultúra „termékei” iránt érdeklődő olvasóinkat. Számuk egyébként a legoptimistább reményeinket is többszörösen múlja felül – amit nem csak saját kemény munkánknak tulajdonítunk, hanem a sajtóbirodalom átalakulása következtében létrejött, a műkritika fontosságát méltatlanul lekezelő helyzetnek.

A REVIZOR nem csalhatatlan orgánum, a kritikusi kinyilatkoztatásokat kéretik másutt keresni. De kezdeti ígéretünket betartottuk: személyeskedésektől mentes szakmai bírálatokat közlünk. Érett ítéleteket, amelyek nagyralátó reményeink szerint hasznos eligazításul szolgálnak az alkotók és a nagyközönség számára egyaránt. Továbbra sem ígérünk „kattintásnövelő” interaktív játékokat, fórumokat, álneves „beszélgetéseket” – csak változatos témájú, élvezetes olvasnivalókat, amelyekért érdemes rendszeresen felkeresni a REVIZOR naponta frissülő oldalát.

Köszönjük olvasóink eddigi kitüntető figyelmét – és számítunk rájuk, s a még nem-olvasóinkra a továbbiakban is.

Kiemelt ajánlónk

Augusztus 31-ig látogatható a Czóbel Béla életmű-kiállítás a MűvészetMalomban, Szentendrén. Kritikánkat itt olvashatják.

Tovább a cikkhez
Port.hu