MINDANNYIAN KAPUNK EGY CSOMAGOT
Színház /

MINDANNYIAN KAPUNK EGY CSOMAGOT

Interjú Moldvai Kiss Andreával és Mucsi Zoltánnal

Mucsi Zoltán pszichológust, Moldvai Kiss Andrea pedig a páciensét alakítja a Nézőművészeti Kft. új, A lány, aki hozott lélekből dolgozott című előadásában. Tovább a cikkhez

BÚCSÚ MAGUNKTÓL
Színház /

BÚCSÚ MAGUNKTÓL

William Shakesperare: A vihar / Budapest Bábszínház

„Jön a vihar, tajtékja ében,/ haragos bírák feketében…” szól József Attila bűnverseinek egyike, s e sorokat nem lehet elhessegetni, mikor átadjuk magunkat a bűnről és a büntetés kétes hasznáról szóló régi regének. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MENEKÜLTNEK LENNI MAGYARORSZÁGON
Film /

MENEKÜLTNEK LENNI MAGYARORSZÁGON

Könnyű leckék, A monostor gyermekei

Milyen egy menekült élete Magyarországon? És egy kamaszé Bhutánban, akire a szerzetesi hivatás vár? Zurbó Dorottya szemében a két sors összecseng, és valami szerfelett izgalmas szikrázik fel belőlük. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ARVO PÄRT IS HALLOTTA
Zene /

ARVO PÄRT IS HALLOTTA

A BFZ koncertje / Európai Hidak

Az észt zeneszerző jelenlétében muzsikált a Budapesti Fesztiválzenekar az Európai Hidak nagykoncertjén. A műsorban szereplő művek végén akár ott állhatna a mozaikszó: SDG. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EGYMÁS KOMPLEMENTEREI VAGYUNK
Színház /

EGYMÁS KOMPLEMENTEREI VAGYUNK

Interjú Gabriela Carrizóval, a Peeping Tom alapító tagjával

Október 18-19-én tíz év után újra a Trafóba érkezik a szürreális belga Peeping Tom társulat. A Moeder (Anya) rendezőjével, Gabriela Carrizóval beszélgettünk emlékezetről, időről, családról és csapatmunkáról. NÉDER PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

TALÁLKOZUNK OTT, AHOL NINCS SÖTÉTSÉG
Könyv /

TALÁLKOZUNK OTT, AHOL NINCS SÖTÉTSÉG

Babiczky Tibor: Félbehagyott költemények

"Be lehet-e fejezni egy költeményt, vagy csak abbahagyni lehet és az olvasó fejezi be magának, minden egyes olvasással újra és újra máshogy?" TOROCZKAY ANDRÁS RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

A GOMOLYGÓ TÖRTÉNELEM
Könyv /

A GOMOLYGÓ TÖRTÉNELEM

Petneki Áron: „Oh az ecset nagy szónok!” Jan Matejko és a magyarok

A művészettörténet egyetlen modern historiográfusa sem sorolná Jan Matejko művészetét a festészeti progresszió körébe, de ha ez így van, akkor csak arra bizonyíték, hogy a progresszivista unilineáris fejlődés-elv sem különb más ilyen fölfogásoknál. RADNÓTI SÁNDOR RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez